صدور ۶۳ معرفینامه بیمه تامین اجتماعی برای هنرمندان استان خراسان جنوبی

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برای ۶۳ نفر از هنرمندان و اهالی رسانه و فعالان قرآنی عضو صندوق اعتباری هنر معرفینامه بیمه تامین اجتماعی صادر شد.

به گزارش “پیام خاوران” سیدعلی زمزم ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر توافق صورت گرفته میان سازمان تامین ‌اجتماعی و وزارت فرهنگ وارشاداسلامی، هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌ نگاران واجد شرایط پس از عضویت در صندوق اعتباری هنر و معرفی از سوی معاونت‌های تخصصی مربوطه در اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با معرفی ‌نامه «صندوق اعتباری هنر» از خدمات بیمه تأمین ‌اجتماعی برخوردار می‌شوند.

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اعضاء صندوق اعتباری هنر می‌توانند ضمن برخورداری از حمایت‌های مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از کمک ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل ۱۰ درصد حداقل دسـتمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند.

زمزم با اشاره به اینکه میزان سهم پرداختی از سوی بیمه شدگان ناچیز و مبلغی قابل قبول است گفت: مبلغ حق بیمه هرساله از سوی سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌شود و صندوق به منظور حمایت از اعضای تحت پوشش به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد مبلغ حق بیمه اعضا را در نرخ‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد (ویژه صاحبان حرف و مشاغل آزاد) در قالب یارانه پرداخت می‌کند.

وی افزود: ۸۳ درصد از مبلغ حق بیمه با نرخ ۱۲ درصد و ۵۵ درصد از سهم پرداختی بیمه شدگان را در نرخ ۱۸ درصد صندوق به نمایندگی از دولت متقبل شده است.

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پس از معرفی متقاضی از سوی معاونت‌های تخصصی ذیربط، صندوق اعتباری هنر طبق ضوابط و شرایط اقدام به بیمه هنرمندان می‌کند.

بیشتر بخوانید   ارتقاء تکنولوژی سایت تلفن همراه اول روستای گوراب خراسان جنوبی 

زمزم بیان کرد: این شرایط شامل عضویت در صندوق اعتباری هنر، داشتن حداقل ۱۸ سال سن است که حداکثر سن برای درخواست و عقد قرارداد برای مردان و زنان ۵۰ سال است، چنانچه سن متقاضی بیش از سنین یاد شده باشد پذیرش درخواست وی وابسته به دارابودن سابقه پرداخت حق‌ بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.

وی عنوان کرد: افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها