خاموش کنید، یک ساعت برای زمین وقت بگذارید

رویداد ساعت زمین امروز شنبه ۲۵ مارس برابر با پنجم فروردین ماه از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲؛ آخرین شنبه ماه مارس میلادی، مصادف با ساعت زمین؛ رویدادی بین‌المللی است که طی آن ساکنان کره زمین در راستای جلب نظر جهانیان به منظور مبارزه با گرمایش و تغییرات اقلیمی و پاسداشت محیط زیست، در حرکتی هماهنگ به مدت یک ساعت مصرف برق خود را کاهش خواهند داد.

میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس چراغ‌های منزلشان و همه وسایل الکترونیکی را خاموش می‌کنند تا به زمین دست دوستی بدهند؛ انسان‌ها تنها موجودات هستند که سرنوشت کره زمین را تحت تأثیر فعالیت‌های خود قرار داده‌اند و با این حرکت نمادین می‌توان حتی برای چند دقیقه، بشر به خود ثابت کند که با تمام قدرت و تسلطی که بر زمین دارد، همچنان مدیون منابع آن است.

در همین راستا، شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی نیز از مشترکان خود دعوت می‌کند با هدف همراهی با این حرکت بین المللی، در این روز از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه با کاهش حداکثری مصرف برق در مسیر جلب نظر جامعه جهانی بر لزوم کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از بروز تغییرات اقلیمی گام بردارند.

بر اساس این رویداد و با هدف توسعه فرهنگ استفاده از انرژی، تمامی ساختمان‌های متعلق به این شرکت نیز در ساعت زمین به مدت یک ساعت به صورت کامل خاموش خواهند شد.

رویداد ساعت زمین امروز شنبه ۲۵ مارس برابر با پنجم فروردین ماه از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

شعار رویداد جهانی ساعت زمین در سال ۲۰۲۳ ( Switch off, Give an hour for earth) یا (خاموش کنید، یک ساعت برای زمین وقت بگذارید)، است.

بیشتر بخوانید   انتقادات مردمی به مسکن ملی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها