اسکان بیش از ۳۷هزار فرهنگی نوروز امسال در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رشد ۱۵ درصدی میهمانان نوروزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: نوروز امسال اسکان ۳۷هزار و ۸۰۵ میهمان فرهنگی را در استان داشتیم.

به گزارش “پیام خاوران“، سید علیرضا موسوی نژاد، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا صبح امروز دوشنبه، چهاردهم فروردین ماه ۳۷هزار و ۸۰۵ نفر در مدارس خراسان جنوبی اقامت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در این مدت ۹ هزار و ۳۲خانوار و ۴۳ هزار و ۵۴۱ نفر روز در ۱۲ پایگاه ستاد اسکان آموزش و پرورش استان اسکان یافتند.

به گفته موسوی نژاد، پایگاه‌های اسکان شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند بیشترین پذیرش و  اسکان میهمانان فرهنگی را در بین پایگاه‌های ستاد اسکان آموزش و پرورش خراسان جنوبی، به خود اختصاص دادند.

رشد ۱۲ درصدی حوادث ترافیکی در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: نیروهای هلال احمر استان از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون به ۱۳۳ مورد حادثه امدادرسانی داشته‌اند.

محمدعلی کاوسی با اشاره به خدمات ارائه شده در راستای طرح عملیات امداد و نجات نوروزی هلال احمر بیان کرد: از مجموع حوادث به وقوع پیوسته، ۱۰۰ مورد جاده‌ای، ۱۱ مورد سیل و آب‌گرفتگی، هشت مورد شهری و یک مورد کوهستان بوده است. همچنین ۱۳ مورد به پایگاه‌های امداد و نجات مراجعه داشته‌اند.

وی با بیان از مجموع حوادث جاده‌ای، ۶۲ مورد به صورت واژگونی بوده است افزود: از رانندگان خواستاریم با پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رانندگی در زمان خواب آلودگی از بروز هر گونه حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه حوادث ترافیکی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، گفت: مصدومین حوادث ترافیکی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته اند.

بیشتر بخوانید   توسعه فرهنگ کاشت گل محمدی با حمایت تروند زعفران

کاوسی با بیان اینکه مجموع حوادث اعلامی به هلال احمر طی این مدت ۳۴۱ مصدوم و ۱۸ فوتی بر جای گذاشته است، گفت: ۵۹ مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۸ نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۴۱ امدادگر به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند گفت:  ۱۳۰ دستگاه آمبولانس، ۷۷ خودرو نجات و ۲۲ کمک دار سبک دستگاه  به‌کارگیری شده است.

کاوسی با بیان اینکه در این مدت ۲۰۱ نفر در پایگاه‌های امدادی اسکان داده شده‌اند، افزود: از شهروندان خواستاریم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی برای بهره‌مندی از خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته یا به نزدیک ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها