نمایشگاه “قرآن، کتاب زندگی” در بیرجند گشایش یافت

مراسم افتتاح نمایشگاه “قرآن، کتاب زندگی” شب گذشته با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، این مراسم همزمان با ماه مبارک رمضان و با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی در محل فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.

نمایشگاه “قرآن، کتاب زندگی” با موضوعات محصولات فرهنگی، هنر و قرآن، میز گفت و گو، زیست عفیفانه، کودک و نوجوان تا ۱۹ فروردین برپاست. علاقمندان می توانند برای استفاده از محصولات ارائه شده و برنامه های فرهنگی پیش بینی شده از ساعت ۱۹ تا ۲۲ هر شب به محل برپایی نمایشگاه در فرهنگسرای شهر مراجعه کنند.

کرسی تلاوت، پرداختن به سیره شهدای قرآنی، مسابقات قرآنی، قصه قرآنی، عروسک گردانی، بازی با کودکان، جهاد تبیین، عرضه محصولات زیست عفیفانه و پاتوق گفت و گوی مذهبی از جمله برنامه‌ های متنوعی است که در این نمایشگاه اجرا می‌ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: پرهیز از موازی کاری در رویداد های قرآنی و افزایش هم افزایی بین دستگاه های اجرایی استان قطعا منجر به وقوع اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد شد.

علی فرخنده اظهار داشت: این نمایشگاه با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و با هدف شناساندن علوم و معارف کلام وحی الهی برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه به مدت پنج شب تا ۱۹ ماه مبارک رمضان فعال است و از چهارشنبه شب گروه‌های مختلف هنری برای مردم برنامه‌های جذابی را اجرا خواهند کرد و برای تمام گروه‌های سنی در این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: کرسی تلاوت، پرداخت به سیره شهدای قرآنی، مسابقات قرآنی، قصه قرآنی، عروسک گردانی، بازی با کودکان، جهاد تبیین، عرضه محصولات زیست عفیفانه و پاتوق گفت و گوی مذهبی از جمله برنامه‌های متنوعی است که در این نمایشگاه در نظر گرفته شده‌است.

بیشتر بخوانید   فرهنگ بسیجی را با تسلط بر واژه ها گسترش دهید/تقویت برنامه‌های بسیج به صورت چشم‌انداز کلان

فرخنده عنوان کرد: هدف از این‌ نمایشگاه تنها فروش کتاب مقدس و ارزشمند قرآن نیست بلکه شناساندن آن به جامعه هدف و اجرای برنامه‌هایی مختلف قرآنی است.

وی اظهار داشت: سند تحولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته تدوین شد و در این سند در سال جاری تمرکز ما بر حوزه تقویت هویت ایرانی و اسلامی است، موضوعی که در سال جاری مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور هم قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس این سند تحولی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته مصوب شد که همه دستگاه‌های متولی استان در سال ۱۴۰۲ به مقوله تقویت هویت ایرانی و اسلامی بپردازند.

فرخنده با ذکر این نکته که یکی از زیرشاخه‌های هویت بخش در حوزه هویت ایرانی و اسلامی بحث سبک زندگی برگرفته از سیره اهل بیت(ع) و قرآن است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که قرآن در بازار، محیط، کلاس مدرسه و دانشگاه و تفرجگاه‌ها جاری و ساری نشود، هرگز بهره کافی را نخواهیم برد.

وی با اشاره به تصویب سه سند بالادستی در حوزه قرآن مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۶ گفت: دستیابی حداقل ۵۰ درصد نوجوانان و ۳۰ درصد جوانان و بزرگسالان جامعه به توانایی خواندن همراه با فهم و تدبر در قرآن و انس و بهره‌گیری از تعالیم آن در زندگی در افق ۱۴۰۴ است.

فرخنده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۷ مبنی براینکه راز موفقیت قرآن هنری بودن است، اضافه کرد: با این نگاه در هفت و هشت ماه گذشته برداشت ما در استان این بود که در این حوزه جزیره‌ای و موازی کاری عمل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید   ایدز بیماری کشنده اما قابل پیشگیری

وی عنوان کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ است که سهم خراسان جنوبی ۹ هزار و ۶۰۰ حافظ است، در حال حاضر قریب ۳۹۰ نفر حافظ کل قرآن کریم ما در استان داریم که با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سه شاخه تبیینی و تفسیری، حوزه هنری و تبلیغاتی و بخش تربیتی کار را با محوریت استعدادیابی و توانمندسازی را باید در استان در راستای جلوگیری از موازی کاری دنبال کنیم، اضافه کرد: حدود ۱۲ هزار نفر در استان کار حفظ قرآن را شروع کردند این خود یک شاخص است که در استان ظرفیت و پتانسیل در حوزه حفظ وجود دارد.

فرخنده خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌ها به صورت تخصصی به حوزه حفظ قرآن بپردازند و هر دستگاه سهم تخصصی خود را دنبال کند، در استان اتفاق خوبی رقم خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها