چشم انداز حوزه رسانه‌ها و خبرنگاران خراسان جنوبی تدوین شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خواست چشم انداز و اهداف پیش روی یک سال جدید را در حوزه رسانه‌های استان و خبرنگاران تدوین کنند.

به گزارش “پیام خاوران” علی فرخنده در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات اظهار کرد: زمانی می توانیم پیش رونده و پیش بَرنده در فعالیت ها و اهداف باشیم که از برنامه های کلیشه ای و روزانه گذر کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تدوین سند تحولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جدید افزود: این سند در سه حوزه گفتمان سازی، توانمندسازی سودمندسازی تدوین شده است.

وی ادامه داد: توجه به عدالت فرهنگی، مردمی سازی برنامه ها، امید آفرینی، جذب حداکثری و دفع حداقلی، هماهنگی بین دستگاهی، برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرهایی که نهاد امامت امام جمعه مستقر است (به جز شهرستان ها) و تمرکز بر تقویت هویت ایرانی اسلامی از جمله موضوعاتی است که در این سند به آن توجه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد:  بازگشت مرجعیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ساختارسازی و تشکل‌سازی از جمله اهدافی است که ذیل توانمندسازی پیگیری می‌شود.

فرخنده با اشاره به اینکه در حوزه سودمندسازی نیز اقتصاد فرهنگ و هنر و تمرکز بر هوشمندسازی مورد توجه قرار خواهد گرفت، از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خواست چشم انداز و اهداف پیش روی یک سال جدید را در حوزه رسانه‌های استان و خبرنگاران تدوین کنند.

وی تقویت تعامل خانه مطبوعات با اداره کل فرهنگ و ارشاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش می‌شود مطالبات صنفی خبرنگاران در حوزه‌های مختلف با تعامل با خانه مطبوعات پیگیری شود.

بیشتر بخوانید   اتاق‌های فکر دشمنان همواره درصدد توطئه هستند

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم در این جلسه  بر حفظ استقلال خانه مطبوعات و تقویت این جایگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد.

محمدقربانی افزود: ساماندهی سامانه خانه مطبوعات، ساماندهی یارانه ها، نهایی شدن زیرساخت های خانه مطبوعات، استفاده از ظرفیت خبرنگاران در نمایشگاه های درون و برون استانی و برگزاری برنامه های مشارکتی با حوزه معاونت فرهنگی و رسانه ای از جمله انتظارات است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی- هم در این جلسه با اشاره به تعطیلی نشریات مکتوب افزود: در حال حاضر قاین و فردوس نشریه مکتوب دارند.

محمود حیدری با اشاره به بدهی ادارات خراسان جنوبی به رسانه ها افزود: حذف اشتراک روزنامه ها از ابتدای سال جاری در دستور کار برخی ادارات قرار گرفته است.

به گزارش  تسنیم در این جلسه اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات به بیان انتظارات و مطالبات خود پرداختند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها