رشد ۱۷۸ درصدی کمک‌های مردمی خراسان جنوبی به بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: با وجود وضعیت اقتصادی نامناسب اما کمک‌های مردم این استان به عتبات مقدسه در سال گذشته به میزان ۱۷۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران” موسی جوینده صبح امروز در جلسه هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، با بیان اینکه امسال سرانه جمع آوری نذورات بازسازی عتبات مقدسه در استان برای هر نفر ۱۲ هزار و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شد، اظهار داشت: خراسان جنوبی در کمک‌های مردمی به ستاد توسعه و‌ بازسازی عتبات عالیات پیشتاز است و حتی سرانه کمک‌های مردمی در برخی روستاهای استان به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار متخصص از خراسان جنوبی برای پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات اعزام کردیم افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و جهیزیه و … جمع‌آوری و هزینه شده است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه مجموع سرانه در نظر گرفته شده برای استان در سال ۱۴۰۱، پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود اما ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مردم استان برای بازسازی عتبات کمک کردند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: با وجود وضعیت اقتصادی نامناسب اما کمک‌های مردم این استان به عتبات مقدسه در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۷۸ درصد افزایش داشته و این غیر از ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای اربعین بوده است.

جوینده با بیان اینکه یک هزار و ۵۴۰ نفر از قالیبافان سال گذشته به اردوی مشهد و قم اعزام شدند یادآور شد: درحال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در بیش از ۲۰۰کارگاه قالی بافی در سطح استان برای کمک به بازسازی عتبات عالیات فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید   چهارشنبه بازار بیرجند هر روز باز است

تقویت پایگاه مردمی و اجتماعی ستاد عتبات عالیات و موکب‌های اربعین 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات و مواکب اربعین یکی از مدل‌های خوب ورود مجموعه‌های مردمی به مدیریت صحنه‌های اجتماعی است.

علیرضا عباس‌زاده ضمن تأکید بر ضرورت توجه به کارکرد اجتماعی این ستاد اظهار داشت: هر کمکی که به ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام‌ می‌دهیم در راستای مردمی‌سازی دولت می‌تواند مؤثر باشد.

به گفته وی؛ پس از سیل خوزستان، شهید سردار سلیمانی اولین مبدع این کار بود که موکب‌های ایرانی و عراقی را برای مدیریت بحران پای کار آورد.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی نیز در زلزله بشرویه و همچنین قطعی گاز در زمستان یک مدل جامع از پای کار آمدن موکب‌های اربعین و امکانات آنان برای مدیریت بحران و رفع نیازهای عمومی مشاهده کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین در ایام نوروز امسال نیز برای خدمت‌رسانی در شرایط ویژه اعلام آمادگی کردند گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب‌های اربعین ظرفیت فوق‌العاده و‌ مردمی دارای ساختار هستند که در تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها و روستاها شکل گرفته و پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت مردمی استفاده کنند.

عباس زاده  بر تقویت پایگاه مردمی و اجتماعی ستاد عتبات عالیات و موکب‌های اربعین تأکید کرد و افزود: عملیات اربعین از پروژه‌های مهم و بابرکتی است که با همکاری قابل تقدیر دستگاه های اجرایی همه ساله انجام می شود و امیدواریم امسال هم این همکاری ها ادامه داشته باشد.

وی به مشارکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در بازسازی عتبات عالیات اشاره و تصریح کرد: در این راستا اگر بشود یک حرکت عمومی در شورای اداری آغاز خواهیم کرد تا کارمندان دولت به صورت داوطلبانه میزان کسر از حقوق خود برای کمک به بازسازی عتبات مقدسه در سال ۱۴۰۲ را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید   هویت یکی دیگر از شهدای گمنام دفاع مقدس استان خراسان جنوبی اعلام شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم فراهم کردن نحوه مشارکت متمرکز کارمندان دولت در بازسازی عتبات عالیات، بیان کرد: مشارکت دادن همه مردم در این کار خیر و داوطلبانه بسیار مؤثر است.

عباس‌زاده با اشاره به برگزاری جلسه برنامه‌ریزی برای ایام اربعین حسینی در ایام پیش‌رو، عنوان کرد: اربعین سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان به خوبی برگزار شد و امیدواریم امسال هم  با همکاری همه بتوانیم خدمت ویژه‌ای را در اربعین ارائه دهیم.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استانداری منصوب شد

در پایان جلسه هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، حکم مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استانداری خراسان جنوبی اعطا شد.

“علی اصغر حسینی” در این جلسه به عنوان مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استانداری خراسان جنوبی منصوب شد.

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها