شکوه حضور مردم خراسان جنوبی برای آزادی قدس شریف و حمایت از فلسطین

مردم ولایتمدار وهمیشه در صحنه خراسان جنوبی امروز در شکوهی بی بدیل باردیگر صحنه از حماسه ، اقتدار ، ولایتمداری خود را در راهپیمایی روز جهانی قدس به نمایش گذاشتند.

به گزارش ” پیام خاوران” ، امروز پهنه خراسان جنوبی مواج از حضور با شکوه مردان وزنانی شد که طنین صدایشان لرزه بر اندام اسرائیل وایادی دست نشانده اش انداخت.

مردم خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و فریاد آزادی قدس در این دیار طنین‌انداز شده است.

راهپیمایی روز قدس امروز جمعه بیست و پنجم فروردین مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر جهان و کشور در بیش از ۹۰ نقطه خراسان جنوبی با حضور گسترده مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی و میعادگاه نماز جمعه برگزار می‌شود تا مردم بصیر و موقعیت‌شناس این استان بار دیگر انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم کودکش صهیونیستی فریاد بزنند.

راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۲ در مرکز استان حوالی ساعت ۱۰ امروز از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین (ع) ادامه دارد.

آحاد مردم انقلابی و روزه‌دار از گوشه و کنار ساعاتی قبل در این مکان جمع شدند و برخی شهروندان نیز به‌ صورت خانوادگی در این اجتماع ملی و مردمی شرکت کرده‌اند.

هنوز ساعتی به آغاز راهپیمایی باقی نمانده بود که قشرهای مردم خود را به محل‌های آغاز راهپیمایی رساندند تا همپای هم در مسیر آزادی قدس شریف گام بردارند.

جمع کثیری از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در ضلع شمالی میدان ابوذر بیرجند با در دست داشتن پرچم مقدس ایران و پرچم فلسطین حضور خود را در این مراسم به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید   نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی به زیرکوه رسید

امروز همه آمدند، زن و مرد، پیر و جوان همه و همه به میدان آمدند تا وحدت ملی و اسلامی در حفظ آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی را در مقابل دیدگان جهان به نمایش بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان استان و علمای اهل تسنن نیز به صفوف به هم پیوسته مردم پیوسته‌اند.

گزارش‌های دریافتی از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی حاکی است راهپیمایی روز قدس تا دورترین نقاط استان و مناطق عشایری و روستاهای مرزی با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است.

در بیرجند مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از میدان ابوذر آغاز شد. مردم بیرجند در طول مسیر راهپیمایی از خیابان ارتش به سمت خیابان پاسداران و مسجد امام حسین(ع) با سر دادن شعارهای هماهنگ شده، در محل برپایی نماز جمعه گردهم خواهند آمد.

سخنران اصلی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بیرجند، سردار غلامرضا احمدی، از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیشکسوت دفاع مقدس که پس از پایان حضور مردم در مسیر راهپیمایی و حضور در مسجد امام حسین(ع)، پیش از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخنرانی‌ خواهد پرداخت.

حضرت  امام در سال ۱۳۵۸ این روز را برای حمایت از مردم فلسطین به نام روز قدس نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها