برگزاری نوزدهمین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خراسان جنوبی + تصاویر

نوزدهمین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان خراسان جنوبی برای آزادی ۵۴ زندانی جرایم مالی با ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهیبا حضور مسئولان استانی و خیران در سالن غدیر بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، این جشن برای آزادسازی ۵۴ نفر از زندانیان با محکومیت های مالی و جرائم غیر عمد برگزار شد که در مجموع بدهی این زندانیان حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی در این مراسم گفت: به همت خیران در سال گذشته ۱۳۷ زندانی جرائم غیرعمد استان آزاد شدند.

حسین پور از برگزاری جشن گلریزان  تا پایان ماه رمضان در تمام شهرستان ها خبر داد و گفت: سال گذشته ۴ میلیارد تومان در جشن کمک شد و امسال تاکنون ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده است و به همت اداره راه و شهرسازی استان نیز زمینی در طرح فرزان برای ساخت ستاد دیه استان اختصاص یافته است.

آژادی ۱۳۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این اظهار داشت: در روایاتی آمده امام علی(ع) وقتی دارایی کسی را اعلام کنند می فرمودند دارایی آن چیزی است که فردی پیشاپیش برای آخرت خود فرستاده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی موحدی راد گفت: دیر و زود همه ما از این دنیا رفتنی هستیم و تنها چند متر پارچه داریم و هیچ جایگاه حقوقی و مال به درد نمی‌خورد مگر کار خیر و نیکی که پا برجا گذاشتیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: آن چیزی که در این دنیا می ماند برای وراث است و ما در دادگستری ها می بینیم هنور مراسم ختم تمام نشده اختلافات ورثه شروع می‌شود.

موحدی راد تصریح کرد: برخی می‌گویند وسع مالی ندارند تا انفاق کنند و کسانی که حقوق آنچنانی دارند انفاق کنند در حالی که امام صادق(ع) فرمودند سه جا بر خدا واجب است که بنده خود را به بهشت بفرستد یکی از این سه مورد این است که طرف در صورت تنگدستی انفاق کند.

بیشتر بخوانید   بازدید نماینده وزیر بهداشت از مراکز بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی

وی ادامه داد: در ستاد دیه استان اگر کسی هزار تومان کمک کند آن را می پذیریم و دست آن برادر و چادر خانم رو می بوسیم همین اعداد و رقم های ناچیز در کنار هم چند زندانی را آزاد می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته به همت مردم و خیران تعداد ۱۳۷ نفر زندانی استان آزاد شدند که از این تعداد ۵۰ نفر بدهی مالی، ۶۷ نفر مهریه، ۱۷ نفر نفقه و دو نفر به دلیل دیه بودند.

موحدی راد بیان کرد: برای مهریه هم با شرایط خاص فردی را به زندان می فرستیم و فرصت هایی داده می‌شود و در نهایت طرف اگر قدرت پرداخت نداشته باشد بازداشت می شود.

وی افزود: دیه هم مربوط به صدمات غیرعمد است و مردم بدانند هزار تومن برای جرایم عمدی هزینه نمی‌کنیم و فقط و فقط برای محکومان مالی و عیر عمد هزینه داریم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان از تعداد زندانی آزاد شده ۱۳۲ نفر مرد و ۵ نفر زن هستند گفت: ما در هزینه کرد وجوه خیران سعی می کنیم با حداقل مبلغ رضایت شکات بگیریم و مبالغ را حساب شده و دقیق هزینه کنیم و هر چقدر مبلغ در جشن گلریزان جمع کنیم و دو برابر آن از ستاد دیه کشور بگیریم.

موحدی راد عنوان کرد: در حال حاضر ۵۴ زندانی با جمع بدهی ۷ میلیارد تومان در استان داریم که بابت محکومیت های مالی بازداشت هستند و چشم و امید آنها به دستان خیران است.

کمک ۵۰۰ میلیون تومانی استاندار خراسان جنوبی به ضیافت رهایی زندانیان

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: ثبت‌نام در انتخابات به ساعات پایانی موکول نشود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نی زدر این مراسم از کمک ۵۰۰ میلیونی استاندار به ضیافت رهایی و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان خبر داد.

سید محمد رضا طالبی شامگاه یکشنبه در جشن گلریزان مرکز استان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، ضمن ابلاغ سلام استاندار به شرکت‌کنندگان در این مراسم اظهار داشت: استاندار مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کمک کرده است.

انتهای پیام/ ۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها