اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ورزشی معلولان خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ورزشی معلولان استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، شامگاه گذشته استاندار خراسان جنوبی به همراه فرماندار بیرجند، مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) شهرستان بیرجند بازدید کردند.

استاندار خراسان جنوبی از پروژه های عمرانی موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بازدید و از مددجویان این مرکز نیز دلجویی کرد و در ادامه در جمع هیات مدیره  موسسه و پرسنل زحمتکش نماز مغرب و عشاء را اقامه و کنار مددجویان در ضیافت افطاری شرکت کرد.

دکتر جواد قناعت از زحمات پرسنل و کارکنان موسسه در راستای خدمت رسانی به معلولان قدردانی کرد و خدمت به معلولان را کار بسیار سخت و ارزشمند دانست.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در این بازدید ضمن قول مساعد برای تکمیل آسفالت موسسه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ورزشی ویژه معلولان و جامعه هدف بهزیستی استان اختصاص داد.

در ادامه مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز از وجود ۵۵ مرکز شبانه روزی در زمینه نگهداری معلولان، سالمندان، افراد بی سرپرست خبر داد و گفت:  ۱۵۹ مرکز به صورت روزانه و ۹۶ مرکز خیریه در استان فعالیت دارند.

حسن شرفی بیان کرد: موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بزرگترین مرکز خیریه شرق کشور است که یک سوم معلولان استان را در خود نگهداری می کند.

وی افزود: خدمات توانپزشکی و پزشکی در این موسسه به صورت خاص انجام و خدمات آزمایشگاهی در آن ارائه می شود.

همچنین رئیس هیات مدیره موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) اظهار کرد: معلولان جایگاه ویژه ای در نزد خدا دارند و خدا تکلیف را بر آنها برداشته و وقتی خيران نذر و نیازی برای این موسسه انجام می دهند جواب آن را بدون استثنا در زندگی خود دیدند.

بیشتر بخوانید   مدیر توزیع برق بیرجند: 2/5 میلیاردتومان برای تقويت روشنايي معابر اصلي شهر بيرجند سرمایه گذاری شد

غلامحسین کریم پور عنوان کرد: نیروهای این موسسه مانند پدر احترام به معلولان می‌گذارند و با وجود کار سخت پرسنل این مجموعه کف قانون کار داده میشود که برکت این مبلغ در زندگی شان بیش از دو برابر آن است.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) شهرستان بیرجند گفت: در سال جاری برای روشنایی محوطه این موسسه مبلغ یک میلیارد تومان به همت شرکت برق و مبلغ ۹۳۰ میلیون تومان سرویس و بهینه سازی سیستم های گرمایشی توسط شرکت گاز هزینه شده است.

کریم پور ادامه داد: اگر کمک های خيران و مردم نبود تاکنون دچار مشکل شده بودیم و یکی از اهداف دراز مدت ما نیز ایجاد منابع درآمد پایدار است.

وی گفت: زمینی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و با ۱۰ ساعت آب توسط یکی از خيران به موسسه خیریه توانبخشی علی اکبر(ع) اختصاص یافته که تاکنون ۳ هزار اصله درخت در آن کاشت شده است.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند افزود: یکی از سیاست های موسسه این است که معلولان از مراکز خوابگاهی به فضای تفریحی بروند که در روحیه آنها تاثیر بسزایی دارد.

کریم پور با بیان اینکه خدمات این موسسه با ۴۰۰ تختخواب فراتر از یک بیمارستان است تصریح کرد: تاکنون برای خدمات تغذیه ای، بهداشت و درمان کم گذاشته نشده است و با تکمیل سالن ورزشی تمام جامعه هدف بهزیستی استان می توانند از آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها