حل مشکلات جامعه، جهاد در راه توحید است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جایگاه مسئولان، توحیدی و جایگاه مقدسی است، این قشر باید در عمل، رفتار، اخلاق و حل مشکلات جامعه و بیشتر در مورد مسائل فرهنگی و اصلاح های درونی بکوشند؛ اینها جهاد در راه توحید است.  

به گزارش “پیام خاوران” آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: واژه سیاست یعنی تدبیر و تدبیر یعنی شخص مدبر، کسی که هر کار و عملی که اتفاق می‌افتد لوازم پشت سرش را می‌داند که لازمه این اتفاق چیست و  چه پیش خواهد آمد چه در اندیشه و چه در میدان عمل هم را می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی بیان کرد: تدبیر در مراحل مختلف اسم متفاوتی دارد یعنی روی جمادات این تدبیر انجام می‌شود، انوع و اقسام طرح‌هایی که روی جمادات انجام می‌دهیم؛ اینجا اسم این تدبیر می‌شود صنعت. در نباتات اسم آن کشت و صنعت است و دامداری مدرن نیز همان تدبیر است.

وی افزود: نوبت به انسان که می‌رسد در خانواده؛ انسان بیشتر از واژه تربیت استفاده می‌کند و یک پدر و مادری به همه آن چیز برای رشد فرزند خود آگاهی دارند و اگر به اصول بی توجهی شود فرزند آنها فاسد می‌شود. سیاست در جامعه نیز سیاست مُدن است.

عبادی بیان کرد: شهرها، کشورها و جهان را با سیاست می‌‌توان اداره کرد یعنی بر همه چیز احاطه داشته و لوزام آن را سنجید یعنی باید اقدام به موقع شود تا یک جامعه بتواند رشد کند، وقتی که اصول نادیده گرفته شود جامعه جهانی فاسد می‌شود و تمام هنر آن آدم کشی، زور و مردم کشی است این در حالی است که عصاره این جهان وجود انسان یعنی اشرف مخلوقات است.

امام جمعه بیرجند گفت: خصوصیت مکتب انبیاء (ص) این است که مطابق با نظام خلقت و فطرت و مطابق با حکمت و عقل، علم، ارزش‌ها و توحید؛ جامعه‌ای که هر انسانش از فرشته بالاتر است را می‌تواند تولید کرد که خود یک سیاست است که در متن زیارت و دعا هم آمده است.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز خبرنگار

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کسانی از طرف خداوند سیاست گذار اصلی هستند منتهی چون بر اساس اینکه افراد به سوء استفاده و به هوای نفس خود برسند و حقوق دیگران را پایمال و سوء استفاده کنند طبعاً همواره با مکتب انبیاء مخالفت می‌شده؛ اما ابزار اینها درست در مقابل یکدیگر است یعنی انبیاء بر اساس نظام خلقت، فطرت، وحی، علم، تزکیه و پاکی و کشف و عرفان به کمالات می‌رسند اما جبهه مخالف بر اساس زور و آدم کشی، معتاد کردن مردم، تخریب، آوار کردن مردم و فساد است که بر همه روشن است.

عبادی با تأکید بر اینکه مدیران بیشتر بر جایگاه خود توجه کنند گفت: حقیقت توحید در میدان، میدان سیاست است. مسئله بت و بت سازی مسائل حاشیه‌ای است و آنها را ساخته‌اند تا به عنوان ابزار از آن استفاده کنند اما اصل حقیقت شرک و توحید اینجاست و جایگاه مدیران جایگاه ویژه و توحیدی است.

وی با بیان اینکه که طاغوت هر اندیشه‌ای است که در مقابل امر و حکم خدا طغیان و سرکشی کند و زیر بار حق نرود خاطرنشان کرد: جایگاه مدیران آنهایی که حقایق را زیر پوشش قرار می‌دهند با شایعه یا دروغ و با اعتیاد و با سرگرمی؛ حقایق را می‌پوشانند تا بر مردم مسلط شوند و مردم از روی  فطرت، حکمت، وحی، کرامت محروم شوند، اینها آدم‌های بدتر از شیطان و درنده هستند لذا نجات بشر تنها یک راه دارد و آن توحید است منتها بیش از پیش.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: کسی که هوای نفس را کنار می‌گذارد و بر اساس حکم خدا، علم، فطرت، حکمت، عقل و کتاب و سنت عمل می‌کند و زبان، رفتار و گفتار و اخلاقش را هر کسی رو به دین می‌آورد، اینجا باید مدیران خیلی توجه کنند که این جایگاه خیلی جایگاه رفیعی است که  حفظ و نگهداری آن هم خیلی پر هزینه است و ما مسئول لوازم آن هم هستیم.

بیشتر بخوانید   هوا در خراسان جنوبی گرمتر می‌شود

عبادی تصریح کرد: همه آرمان ها به دست خود ما خراب می‌شود اینجاست که جایگاه مسئولان، توحیدی و جایگاه مقدسی است. در عمل، رفتار، اخلاق و حل مشکلات جامعه و بیشتر در مورد مسائل فرهنگی و اصلاح های درونی باید بکوشیم؛ اینها جهاد در راه توحید است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها