فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی: سربازی آغاز یک تحول بزرگ برای یک انسان است

فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی گفت: سربازی آغاز یک تحول بزرگ، مسئولیت پذیری، احساس توانمندی، اداره خانواده و جامعه برای یک انسان است.

به گزارش ” پیام خاوران “، حسین دهکی ظهر امروز در مراسم تجليل و تکریم از جايگاه والای مقام معلم که در مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) برگزار شد ضمن تبريک هفته معلم به مربيان مرکز آموزش، به وصف جايگاه شهيد مرتضی مطهری پرداخت و گفت: ما بايد بدانيم اگر شهید مطهری شهيد نشده بود، امروز چه جايگاهی داشت و چه مشکلاتی از کشور را حل می‌کرد.

وی افزود: امام خمينی (ره) تمام آثار شهيد مطهری را تأييد کرده بودند و وقتی هم که خبر شهادت ايشان به امام رسيد، بسيار متأثّر شدند و امروز کمترين کاری که ما می‌توانيم در مقابل اين مرد بزرگ انجام دهيم، اين است که با آثار ايشان آشنا باشيم.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با اشاره به اهميت و جايگاه مقام معلم گفت: روز معلم روز پاسداشت عزيزانی در اين مرکز آموزش است که از جان و دل مايه می‌گذارند و سربازانی رشيد مثل شما را برای حفاظت و حراست از مرزها يا برای خدمت‌گذاری به مردم تربيت می‌کنند.

این مقام مسئول مرزبانی، تربیت نیروی متعهد، با ايمان، جهادی و با اخلاص در مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) برای حفظ و حراست از مرزهای این آب و خاک را یکی از مهمترین مولفه‌های ارتقاء آمادگی رزمی و عملیاتی بر شمرد و خطاب به سربازان گفت: مهربانی و کمک به دیگر سربازان مصداق ایثار است که در دوران آموزشی انسان آن را درک می‌کند.

دهکی، دوران خدمت سربازی را یکی از بهترین دوران برای سازندگی برشمرد و گفت: مربیان مرکز آموزش با توجه به نوع آموزش و سختی که دارد باعث می‌شوند تا انسان با درک این سختی‌های عزت نفس پیدا کند و از سختی‌های زندگی نهراسد.

بیشتر بخوانید   امر به معروف و نهی از منکر نیازمند طرح کارشناسی است

استفاده از هوش و تفکر در دوران سربازی از دیگر تأکیداتی بود که فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی در جمع فرماندهان، اساتید، مربیان و سربازان مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) داشت و افزود: پرسش احکام مسائل شرعی در این دوران خیلی راحت هست، انضباط پذیری یکی از مواردی است که در مرکز آموزش انسان با آن مأنوس می‌شود که این فرد منضبط در دوران شخصی و نظامی نیز موفق‌تر از دیگران است.

در این مراسم از تعدادی از مربيان و مدرسان مرکز آموزش با اهداء لوح و پاداش تقدير به عمل آمد.

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها