اصناف خراسان جنوبی تاکنون همراهی‌ خوبی با نظام و دولت داشته‌اند

استاندار خراسان جنوبی گفت: اصناف استان جزو جریان‌های انقلابی هستند که تاکنون همراهی‌ خوبی با نظام و دولت داشته‌اند.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت با بیان این مطلب در بازدید از اتاق اصناف استان اظهار داشت: اصناف و بازاریان در اوایل انقلاب سهم بسزایی در شکل‌گیری و هدایت مبارزات مردمی داشتند و اقدامات این قشر در عرصه‌ های مختلف انقلاب جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: در مسائل یک سال و نیم اخیر از جمله در اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها هم مجموعه اصناف خراسان جنوبی به عنوان نیروهای ارزشی همراهی لازم را داشته اند به گونه‌ای که ما در استان تبعاتی نداشتیم یا کمترین تبعات وجود داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در جریان اغتشاشات سال گذشته نیز در برخی استان‌ها البته به صورت جزئی برخی افراد با معاندین همراهی داشتند اما در بین بازاریان خراسان جنوبی حتی یک مورد هم نداشتیم و نشان دهنده این است که اصناف ما همراه و همسو با نظام هستند و خیلی از جاها جلوتر از دولت و تشکل‌های متولی بوده‌اند.

وی افزود: اصناف در زمینه کمک های مؤمنانه و بحث بازسازی عتبات عالیات، حمایت مثال زدنی داشته‌اند اما در روند کار گلایه‌مندی‌ و مشکلاتی است که باید این مشکلات را با برگزاری نشست‌های تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.

قناعت عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری سهم پرداخت مالیات استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و سهم دریافت مالیات ما از میانگین کشوری بیش از ۲۰ درصد پایین‌تر است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: قبل از برگزاری نشست اصناف با استاندار، مسائل و مشکلات حوزه مالیات، نان، شهرک صنوف آلاینده و جابه‌جایی اصناف به خارج از شهر و برخی مسائل دیگر در نشست‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد تا نتیجه و جمع‌بندی نهایی این جلسات در نشست با استاندار ارائه شود.

بیشتر بخوانید   لغو تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند

قناعت با اعلام نظر مثبت درباره پیشنهاد حضور نماینده اصناف در کارگروه‌های مختلف استان گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۶ تسهیلاتی به اصناف تخصیص یافت که درخواست ما این است در سال جاری هم اصناف از این محل به خوبی دیده شوند.

به گفته وی؛ باید حضور اصناف در نمایشگاه‌های مختلف پررنگ باشد و زمینه حضورشان به خوبی فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه در مسائل مختلف استان باید تفسیر قانون به نفع مردم و بازاریان باشد افزود: مدیران استان در موضوعات مختلف همراهی لازم را دارند اما گاهی در بدنه کارشناسی همراهی لازم وجود ندارد که باید هم‌افزایی لازم شکل بگیرد تا امور استان پیش برود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها