نخستین خط تولید تیر پایه بتنی پیش تنیده گرد در خراسان جنوبی افتتاح شد + تصاویر

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و تنی چند از مسئولان نخستین خط تولید پایه بتنی پیش تنیده گرد در خراسان جنوبی در شهرک صنعتی بیرجند افتتاح شد‌.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی دادگر صبح امروز در مراسم افتتاحیه خط تولید پایه بتنی پیش تنیده گرد شرکت کوشش بتن ایساتیس اظهار داشت: حضور سرمایه گذاران در خراسان جنوبی فرصت بسیار خوبی است تا اینگونه فعالیت‌های تولیدی در خراسان جنوبی سر و سامان بگیرد.

وی افزود: در خراسان جنوبی با مختصات و فناوری که وجود دارد و همچنین توسعه شبکه‌ای که مورد نیاز است افتتاح این کارگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت توزیع استان سبقه صنعتی ندارد و بیشتر مشترکان ما خانگی بوده و پراکندگی در استان زیاد است.

دادگر تصریح کرد: برای هر مشترک در صورتی که معافیت نداشته باشند دو میلیون تومان باید هزینه دریافت کنیم که در مجموع بالغ بر ۲۴ میلیون تومان هزینه برای دایره انشعاب هزینه می‌شود که در این راستا دغدغه و مطالباتی برای پیمانکاران ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  ۷۰ درصد متقاضیان ما در استان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که معاف از پرداخت هزینه انشعاب هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور این سرمایه گذاران کمک شایانی به صنعت برق استان می‌کند یادآور شد: کارخانه خط تولید پایه بتنی پیش تنیده گرد برای نخستین بار در استان راه‌اندازی شد.

دادگر با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات این کارخانه هزینه و سرمایه در گردش آن حدود ۱۰ میلیارد تومان است اظهار داشت: با راه‌اندازی کارخانه تولید تیر گرد بتنی پیش تنیده که ظرفیت تولید سالانه آن ۱۰ هزار تن است، برای ۲۵ نفر شغل ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید   وضعیت بحرانی کرونا در خراسان جنوبی به علت تجمعات است

وی به مزایای پایه‌های بتنی اشاره و افزود: یکی از مزایای تیربرق پایه‌های گرد بحث ایمنی و مقاومت بهتر در برابر خوردگی است، زیرا در اغلب نقاط خراسان جنوبی کلر و سولفات در خاک موجود است که با اندکی رطوبت به سنگ تبدیل می‌شود.

دادگر یادآور شد: در بحث پایه‌های اچ طرح تحقیقاتی با دانشگاه بیرجند انجام داده‌ایم که نتایج آن در کشور نیز ارائه شد، در بحث پایه‌های گرد نیز این طرح انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طول عمر بیشتر نسبت به تیرهای برق سنتی، وزن کمتر، شکل هندسی زیباتر، سازگاری بیشتر با مبلمان شهری، مقاومت بیشتر نسبت به نیروهای وارده به ویژه نیروی باد و افزایش امنیت به دلیل دشواری صعود از آن از دیگر ویژگی‌های تیرهای برق پیش تنیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از سرمایه گذار درخواست داریم به عنوان تولیدکننده در مرکز استان بازنگری در محاسبات قیمت تمام شده داشته باشد تا باعث کاهش قیمت برای ما شود تا بتوانیم رویکرد خود را برای استفاده از پایه‌های گرد تقویت کنیم.

ضرورت رشد تولید و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه سرمایه گذار این خط تولید با همت بالا و نقطه عطفی  که در فرآیند تولید داشتند نگذاشتند با یک روال سنتی پیش بروند و سیستم آنان دچار افول شود و به محض اینکه احساس کردند عملکرد تیرهای اچ بهره وری لازم را ندارند تغییر سیستم دادند.

جواد اشرفی با بیان اینکه بهره وری و حرکت دانش بنیان جای تقدیر دارد خاطرنشان کرد: ما نیز برای حمایت از سرمایه گذار، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد و از محل سرمایه در گردش کمک خواهیم کرد تا در کوتاه مدت بخش کوچکی از مشکلات این واحد را حل کنیم.

بیشتر بخوانید   پویش همراهان سفر ایمن در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: در سالی که به بهار تورم و رشد تولید مزین است بزرگترین خدمت چیزی جز رشد تولید نیست و آنچه در سطح استان ما نیز مورد نیاز است رشد تولید است زیرا اگر چرخ تولید بچرخد اشتغال شکل می گیرد و اگر اشتغال شکل بگیرد زندگی جاری است.

سلیمان زارع زاده مدیرعامل شرکت کوشش بتن ایساتیس نیز در این مراسم بیان کرد: شرکت پوشش بتن ایساتیس هم نسل قدیم تیر اچ و هم تیر گرد را در بر خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و ادوات زیادی در حوزه برق استفاده می‌شود، اما پر تیراژترین کالایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد تیر برق است.

مدیرعامل شرکت کوشش بتن ایساتیس با بیان اینکه در صنعت برق دنیا تیرهای برق بتنی، چوبی، فولادی، چدنی و نسل جدید کاپوزیت وجود دارد گفت: از معروف‌ترین تیرهایی که در دنیا استفاده می‌شود تیرهای بتنی است که به دو دسته تیربتنی چهار گوش یا اچ و تیر گرد تقسیم می‌شوند.

زارع راده به مزایای تیر برق بتنی گرد اشاره کرد و گفت: سبک بودن، حمل آسان، نصب راحت، توانایی تحمل طوفان و باد شدید، قابلیت تولید در رنگ‌های مختلف برای همخوانی با محیط، داشتن عمر طولانی و بیش از ۵۰ سال، افزایش ایمنی و امنیت و استقامت در برابر ضربه‌های شدید از جنبه مزایای تیر برق بتنی گرد است.

وی داشتن زیبایی خاص، قابلیت انتقال شبکه در ۴ راه ها و ۳ راه ها به دلیل نداشتن گوشه، قابلیت جابجایی پایه‌ها بدون کمترین صدمه، مقاوم در برابر یخ زدگی، خطر کمتر سقوط پایه در رانش زمین و الزام تولیدکنندگان به رعایت اصول استاندارد تولید به دلیل روش خاص تولید را از دیگر مزایای این تیربرق عنوان کرد.

بیشتر بخوانید   "شستا" در معادن سیلیس و فروسیلیس نهبندان سرمایه گذاری می کند

زارع زاده ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: ظرفیت سالانه تولید این شرکت ۱۰ هزار تن با اشتغالزایی ۲۵ نفر است و همچنین میزان اعتبار ماشین آلات ۲۰ میلیارد تومان و اعتبار سرمایه در گردش ۱۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۱۰۵

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها