مرکز ماده ۱۶ به زودی در خراسان جنوبی کلنگ‌زنی می‌شود

استاندار خراسان جنوبی از پیگیری برای تامین اعتبار مرکز ماده ۱۶ استان و گلنگ زنی احداث این مرکز در هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است.

به گزارش “پیام خاوران“جواد قناعت در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انتظار داریم که به طور جدی برنامه‌های کمیته‌های ذیل این شورا و شهرستان‌ها را رصد کند تا میزان موفقیت هریک از انها مشخص شود و خروجی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: کمیته‌های ذیل این شورا و شهرستان‌های استان تنها نباید به اجرای دستورالعمل‌ها اکتفا کنند بلکه باید برنامه‌های ابتکاری جدیدی را هم اجرا کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در یکی از جلسات آینده شورا باید گزارشی از عملکرد کمیته‌های ذیل این شورا و شهرستان‌ها ارائه شود، تصریح کرد: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و مدیرکل بهزیستی استان باید پیگیری لازم را انجام دهند که تا پایان خرداد جلسه مربوط به صدور مجوز مرکز ماده ۱۶ خراسان جنوبی در تهران برگزار و مجوز مربوط با توجه به موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر  و سازمان بهزیستی کشور صادر شود.

قناعت خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی و سرپرست راه و شهرسازی استان برگزار و ضمن مشخص شدن زمین مربوط به ساخت مرکز ماده ۱۶، برای تامین اعتبار ساخت آن با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مکاتبه شود تا با حضور میهمان کشوری در هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۱ خرداد تا پنج تیر گلنگ احداث مرکز ماده ۱۶ به زمین زده شود.

وی با بیان اینکه در هفته مبارزه با مواد مخدر سال جاری باید برنامه‌های خوبی در استان اجرا شود، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است اما از عواید ناشی از کشف انها و همچنین مصادره اموال قاچاقچیان چیزی نصیب خراسان جنوبی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید   کیفیت هوای سه شهر خراسان جنوبی در وضعیت ناسالم و بسیار ناسالم

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در هفته مبارزه با مواد مخدر ، امحای مواد مخدر در استان انجام خواهد شد گفت: در این ارتباط با امضا استاندار با ستاد مواد مخدر کشور مکاتبه شود.

هزینه کرد ۳۴ میلیارد تومان در مرز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه از هزینه گرد ۳۴ میلیارد تومان در ارتباط با مرز با نظر دستگاه‌های مربوط خبر داد.

سید محمدرضا طالبی گفت: پرسنل انتظامی استان در راستای انجام وظایف خود نسبت به دستگیری افراد مورد نظر اقدام می‌کنند و با تشکل پرونده این افراد به مقام قضائی ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود:  قضات خراسان جنوبی باید تنها معتادان متجاهر واقعی را با توجه به نبود مرکز ماده ۱۶ برای مردها برای نگهداری به بهزیستی معرفی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به محدودیت پذیرش در مرکز مورد نظر باید تنها معتادان متجاهر واقعی در این خصوص به بهزیستی معرفی شوند و درباره بقیه افراد دستگیری توسط انتظامی استان از ظرفیت‌های دیگر قانونی قضات استفاده کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها