شرایط اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در شهرها و حتی روستاهای پرجمعیت استان فراهم شده است.

به گزارش “پیام خاوران” جواد اشرفی با بیان این مطلب در برنامه رادیویی پرسمان اظهار داشت: اجرای این طرح از ۱۳ خرداد آغاز شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در گام اول، سه دهک اول جامعه هدف، یعنی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از مزایای کالابرگ الکترونیک بهره‌مند می‌ شوند.

وی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح و فعال کردن کالابرگ‌های الکترونیکی، تقویت سبد معیشتی خانواده‌های کم‌برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سرپرستان خانواده‌های جامعه هدف که ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند، در صورت خرید به مبلغ ۷۰ درصد یارانه خود با استفاده از کالابرگ الکترونیکی، ۸۰ هزار تومان به یارانه آنان اضافه می‌شود.

اشرفی افزود: با احتساب این ۸۰ هزار تومان، مبلغ یارانه افراد در سه دهک اول جامعه در طرح کالابرگ الکترونیکی ۴۸۰ هزار تومان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۲۶ فروشگاه شهری و روستایی برای پوشش خدمات این طرح در خراسان جنوبی تعیین شده، خاطرنشان کرد: این فروشگاه‌ها در  تمام مناطق استان حتی روستاهای پرجمعیت برای دسترسی عموم مردم فعال شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، ماست پرچرب، قند، شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله اقلامی هستند که در نظر گرفته شده و میزان خرید افراد از هر قلم کالا اختیاری است لذا فرد در انتخاب نوع و حجم کالای مورد نیاز خود آزاد است. وی افزود: براساس تدابیر اتخاذ شده، کالاهایی مثل حبوبات و لبنیات فله که حجم تقاضای زیادی دارند نیز با ارائه بارکد ویژه به فروشگاه، عرضه می  شوند.

بیشتر بخوانید   ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ۴۶ درصد افزایش یافت

اشرفی با بیان اینکه مبلغ خرید افراد بعد از ۷۲ ساعت به حساب فروشگاه واریز می‌شود گفت: سرپرست خانوار می‌تواند با ورود به اپلیکیشن یا سایت شما و یا از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* موجودی و مانده یارانه خود را کنترل کند.

وی عنوان کرد: افراد می‌توانند یک ماه زودتر از زمان سررسید واریز یارانه، نسبت به خرید اقلام مورد نیاز اقدام کنند و خرید از فروشگاه‌ها با استفاده از هر کارت بانکی به نام سرپرست خانوار مقدور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها