اجرای طرح توانمندسازی نماد در ۹۲۰ مدرسه خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح غربالگری نماد، با هدف بررسی سلامت روانی و شناسایی دانش آموزان پر خطر و یا در معرض خطر و کاهش عوامل خطرزا در مدارس استان اجرا می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“سید علیرضا موسوی نژاد درنشست کارگروه میز نماد استان، اظهار داشت: طرح غربالگری نماد،از هفته پایانی اردیبهشت،آغاز و تا پایان خرداد ماه جاری ادامه دارد.

وی، از خانواده های آسیب دیده به عنوان وجه مشارکت غالب آسیب های دانش آموزی یاد کرد و ادامه داد: طرح  غربالگری نماد، برای پایه های سوم و ششم دوره های اول و دوم ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول و دهم و یازدهم متوسطه دوم، اجرا شده و توسط ۱۳ مرکز مشاوره در مرکز، شهرستان ها و مناطق استان، پیگیری های لازم انجام می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اذعان کرد: مراکز مشاوره استان علاوه برارائه خدمات مشاوره تحصیلی،به دانش آموزان پرخطرویادرمعرض خطرنیزخدمات اورژانسی ارائه می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان از اجرای طرح توانمند سازی نماد در ۹۲۰ مدرسه استان خبر داد و عنوان کرد:  دانش‌آموزان دختر و پسر خراسان جنوبی، در طرح نماد، مهارت‌های لازم را درخصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به استقرار ۱۳ تیم فوریت های روانی، اجتماعی و تخصصی آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق استان تصریح کرد: این تیم ها، متشکل از یک مشاور، یک روانشناس، یک مدد کار اجتماعی و مسئول مرکز مشاوره آماده ارائه خدمات اورژانسی به دانش آموزان در معرض خطر هستند.

موسوی نژاد بیان کرد: مدرسه مأمن دانش آموزان است و باید ایشان را به گرمی درآغوش گرفته تا به دور از تنش ها و دغدغه های متنوع، در فضای مدرسه احساس گرمی و آرامش داشته و به معلمان، با دید الگو ، ملجأ، پشتیبان و پدران و مادران معنوی خود بنگرند.

بیشتر بخوانید   بانک‌ها برای جذب تسهیلات در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران تلاش کنند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها