استقرار بیش از ۱۰۰ واحد در سایت صنوف آلاینده بیرجند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزار و ۶۳۰ قطعه زمین در سایت صنوف آلاینده بیرجند به متقاضیان واگذار شده است و بیش از ۱۰۰ واحد مستقر شده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد اشرفی در نشست بررسی مشکلات صنوف آلاینده بیرجند افزود: قرار است تمامی واحدهای آلاینده صوتی و زیست محیطی مرکز استان طی یک برنامه مشخص و به عنوان تکلیف قانونی در شهرک صنوف آلاینده مستقر شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون در زمینه تامین زیرساخت‌های برق، آب و گاز اقدامات خوبی در سایت صنوف آلاینده بیرجند انجام شده و اقدامات لازم برای ایجاد مسیر دسترسی این سایت هم در حال پیگیری است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: متقاضیان نقدهایی به فرآیند واگذاری زمین در سال‌های گذشته دارند و اینکه واگذاری زمین توسط اتحادیه و شرکت صنوف آلاینده به صورت قانونی انجام نشده و تخلفاتی صورت گرفته است.

وی افزود: در این خصوص اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده که گزارش حسابرسی از فرآیند عملکرد شرکت تعاونی صنوف آلاینده درباره واگذاری زمین به متقاضیان انجام دهد و موضوع را پیگیری کند.

اشرفی تاکید کرد: باید واگذاری زمین با توجه به ارزش بالای آن، به متقاضیان واقعی واگذار شود و با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

وی گفت: بازرسی‌های اساسی از نحوه فعالیت شرکت قبلی صنوف آلاینده انجام شود تا چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد، به مراجع قانونی ارجاع و رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: نقدهایی هم به اداره و مجامع این شرکت تعاونی وجود داشت که اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری اتاق تعاون استان طی ۲ هفته موضوع را تعیین تکلیف کنند و گزارش را به ما ارئه دهند تا در صورتی که از طریق توافق به نتیجه نرسند از طریق مراجع قضایی موضوع پیگیری شود.

بیشتر بخوانید   فعال بودن سه مرکز فروشندگی عرضه نفت سفید در بیرجند

طرح انتقال صنوف آلاینده یکی از طرح‌های زیربنایی در شهر بیرجند است و در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ کلید خورد که طی این سال‌ها در مرحله تامین زیرساخت‌های لازم قرار داشته و قرار است با تکمیل طرح سایت صنوف کارگاهی در مرکز استان، واحدهای آلاینده در هشت گروه صنفی از سطح شهر بیرجند جمع‌آوری ‌و در مکان جدید مستقر شوند.

شهرک صنوف آلاینده بیرجند دچار مشکلات مختلف از جمله واگذاری زمین، تامین زیرساخت‌ها، آب، برق و جاده دسترسی بوده و با پیگیری‌های که در یک سال اخیر صورت گرفته زیرساخت‌های خوبی در این شهرک ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها