ظرفیت بازارچه مرزی ماهیرود افزایش می‌یابد

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت بازارچه مرزی ماهیرود برای توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران” محمدحسن مجیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صدد هستیم تا بتوانیم زمینه ارتباط هرچه بیشتر فناوران ایرانی و تجار افغانستانی را در بیرجند به‌ویژه در بازارچه مرزی ماهیرود، فراهم آوریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی موقعیت جغرافیایی و بیشترین مرز مشترک خاکی به میزان ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان، وجود دو بازارچه مرزی و عبور دو کوریدور بزرگ ترانزیتی کشور “چابهار به سرخس” و ” بندر عباس به مشهد” از این استان شرایط اقتصادی ویژه‌ای را فراهم کرده است.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت، پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در صدد است تا بتواند زمینه ارتباط هرچه بیشتر فناوران ایرانی و تجار افغانستانی را در بیرجند به ویژه در بازارچه مرزی ماهیرود، فراهم آورد.

مجیدی گفت: بازار بی‌انتهای افغانستان و نیاز مبرم این کشور به فناوری از یک سو و نزدیکی استان خراسان جنوبی و دسترسی آسان تجار افغانستانی به این منطقه از سوی دیگر را از جذابیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری برای طرفین برشمرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با استقرار بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در چهار مرکز رشد در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، قاین و طبس در شرقی‌ترین نقطه ایران آمادگی کامل خود را جهت ایجاد زمینه ارتباطات و تعاملات اقتصادی بین‌المللی بین شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور و تجار کشور افغانستان اعلام می‌کند.

پایانه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه و همجوار با ولایت فراه یکی از معابر رسمی کشور به افغانستان است.

بیشتر بخوانید   انتصاب "سعید امینی نسب" به عنوان رئیس دفتر نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها