شناسایی ۷۰ مکان در خراسان جنوبی برای برگزاری رایگان مراسم عروسی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۰ مکان و مرکز فرهنگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای برگزاری رایگان مراسم ازدواج جوانان شناسایی شده است که بعد از رفع نواقص در سایت فرمانداری‌ها معرفی می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران”، محسن قطبی شامگاه در جشن وصال مرکز استان که در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: امسال جشن‌های وصال با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج اردواج آسان در تمامی شهرستان‌ها و حتی شهر دُرح برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان با رویکرد آگاهانه، به‌موقع، آسان و پایدار در دستور کار است گفت: دین مبین اسلام در معرفی الگو چیزی کم ندارد و از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) می توان بهترین الگوی عملی زندگی و اخلاقی را برداشت کرد.

قطبی با اشاره به مصوبه چهل و یکمین جلسه شورای عالی جوانان مبنی بر برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی و آموزشی دولتی در سراسر کشور تصریح کرد: براساس این مصوبه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی خود از قبیل سالن‌های مراکز فرهنگی، هنری، فرهنگسراها و تالارها را برای برگزاری جشن ازدواج به کمیته سامان ازدواج شهرستان‌ها معرفی کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون ۷۰ مکان و مرکز فرهنگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان شناسایی شده است که بعد از رفع نواقص در سایت فرمانداری‌ها معرفی می‌شوند تا جوانان بتوانند در این مکان‌های به صورت رایگان مراسم جشن ازدواج خود را برگزار کنند.

قطبی با بیان اینکه در آینده‌ نزدیک مرکز فعال انتخاب همسر در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود گفت: تاکنون ۵۰ مرکز فعال انتخاب همسر در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: در جشن بزرگ وصال مرکز خراسان جنوبی از ۱۹ فعالان حوزه ازدواج مانند امامت‌جمعه، امام جماعت مسجد، استاد و مربی، مسکن‌ساز، خیر تامین‌کننده جهیزیه، مشاور ازدواج، واسطه‌گر ازدواج، پایگاه‌ بسیج، سازمان مردم نهاد، دانشجو، کارگر، توان‌یاب، ورزشکار، جانباز، زوج نمونه، خبرنگار و تهیه‌کننده صدا و سیما تجلیل می شود.

بیشتر بخوانید    سهمیه راه آهن شرق در قطارهای مسافری افزایش یافت

هفته ازدواج سال ۱۴۰۲ از ۳۰ خرداد ماه با سالگرد ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها