خط انتقال گاز دشتک به نهبندان موجب تکمیل رینگ شرق کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران گفت: تکمیل رینگ شرقی کشور از برنامه‌های دیرینه برای مهندسان شبکه انتقال گاز کشور بود که با اجرای خط انتقال گاز از زابل به نهبندان محقق می‌شود.

به گزارش ” پیام خاوران “ ؛ رضا نوشادی با بیان این مطلب در آیین آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز دوراهی دشتک – نهبندان که با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان نهبندان برگزار شد، اظهار داشت: در این مسیر انعطاف پذیری وجود دارد که گاز از جنوب شرق به شمال شرق کشور یا برعکس منتقل شود.

وی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای مرحله اول این طرح شامل ۳۷ درصد گردش مالی ریالی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و رقمی معادل سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: افت فشار گاز برای مقطع کوتاهی از زمستان گذشته در این بخش از شبکه روی داد لذا با دستور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اختیارات را تا حد واگذاری و ترک تشریفات مناقصه برای انجام سریع این طرح به شرکت توسعه مهندسی ابلاغ کرد.

وی گفت: در این ابلاغ بر دو واژه اولویت و اقدام جهادی تأکید شد لذا بلافاصله در هر دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پهپادهای نقشه‌برداری به پرواز درآمد و کل مسیر ۱۷۶ کیلومتری نقشه برداری انجام شد.

نوشادی افزود: به موازات، مطالعات خاک و ژئوتکنیک در دستور کار قرار گرفت و همزمان تأمین اعتبار و بودجه انجام شد لذا فعالیت‌ها و هزینه‌کردها را شروع کردیم.

وی گفت: چون اقتضای واژه مقدس جهاد همین اقدامات است لذا شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نشان داد هرگز از رسالت حرفه‌ای خود در استفاده از فضای سالم رقابتی برای کار چشم پوشی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید   بهترین شیوه مطالعه برای داوطلبان کنکوری در ایام نوروز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: از دل مناقصه محدود تک مرحله‌ای که ارزیابی کیفی آن کمتر از دو سال گذشته بود عملیات تشریفات مناقصه شروع و در فاصله ۲۵ روز پیمانکار شناسایی شد.

وی گفت: همه ۵۲ هزار تن شمش یا تختال این طرح در شرکت فولاد مبارکه ساخته و نزدیک به ۱۰ هزار تن تختال تبدیل به ورق شد که پنج هزار تن برای ساخت لوله به شرکت‌های لوله‌سازی منتقل شده و در تمامی این موارد یاری مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران را برای اولویت بخشی به طرح همراه داشتیم.

نوشادی با اشاره به شدت گرمای منطقه افزود: در شرایطی که دمای هوا کنار لوله‌ها به ۸۵ درجه می‌رسد، نیروها مشغول به کار هستند که قابل تقدیر است.

وی افزود: این طرح از بزرگترین طرح‌های وزارت نفت است که مرحله اول آن شامل ساخت مخزن مسیر است که در ۹۰ کیلومتری انتهای مسیر اجرا می‌شود و مرحله دوم خط انتقال گاز دشتک به نهبندان هشت ماه بعد اجرا خواهد شد که امیدواریم با مشکلاتی از قبیل تأمین آب یا شرایط پیش بینی نشده مواجه نشویم و خدمتی شایسته مردم انجام شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: مصرف گاز نیز موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، حدود ۵۰ درصد مصرف گاز کشور صنعتی و مابقی تجاری و خانگی است که در اوج مصرف به ۸۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: با اقدامات کوچک اما مؤثر از جمله دوجداره کردن پنجره‌های ساختمان‌ها می‌توان مصرف گاز را تا ۵۰ درصد کاهش داد.

بیشتر بخوانید   مصرف برق 800 مشترک اداری خراسان جنوبی از راه دور کنترل می‌شود

نوشادی متذکر شد: این خدمت نظام باید با مدیریت مصرف آمیخته شود که صنعتگران و مردم در این موضوع باید مشارکت فعال داشته باشند.

وی اظهار داشت: نیروهای شرکت گاز در شرایط کاری بسیار سخت در آفتاب و گرما کار می‌کنند لذا مدیریت مصرف باید از خانه‌ها آغاز شود و شعار امسال را پنجره‌های غیرفلزی و شیشه‌های دوجداره قرار دهیم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها