قول مساعد وزیر ارشاد برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی در دست اقدام استان خراسان جنوبی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی درباره رفع مشکلات زیرساختی و پروژه‌های نیمه تمام استان قول مساعد داد.

به گزارش “پیام خاوران” علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه حسین خسروی اسفزار؛ نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، امروز با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و در زمینه توانمندی‌ها، مسایل و مشکلات فرهنگی و هنری استان خراسان جنوبی تبادل نظر کردند.

علی فرخنده در این دیدار ضمن ارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه رویدادهای فرهنگی، هنری و پروژه های زیرساختی نیمه تمام، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست حمایت به منظور تکمیل این پروژه‌ها را مطرح کرد.

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوست در مجلس شورای اسلامی نیز مسائل فرهنگی حوزه انتخابیه را مورد پیگیری قرار داد.

خسروی در این دیدار اظهار داشت: شهرستان بیرجند به عنوان مرکز خراسان جنوبی و با وجود داشتن پیشینه غنی فرهنگی همچون علما، مفاخر، مشاهیر و هنرمندانی در عرصه ملی و بین المللی، از لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی و هنری بسیار ضعیف است.

وی افزود: در این زمینه ساخت تنها پروژه ملی تالار بزرگ شهر، به عنوان پروژه ملی وزارت فرهنگ و ارشاد که در سال 1390 کلنگ زنی شده و تاکنون 17 درصد پیشرفت داشته است، ضروری است.

خسروی همچنین بر تجهیز سالن آمفی تئاتر علامه فرزان با پیشرفت 60 درصدی و خانه فرهنگ با پیشرفت 87 درصدی تاکید کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ابن حسام خوسفی زاده خوسف، شاعر آیینی قرن هشتم و نهم هجری و نویسنده خاوران نامه است اظهار داشت: خاوران نامه ابن حسام به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های حماسه دینی و نشانگر تثبیت مذهب شیعیان است که تحت تاثیر شاهنامه فردوسی، به بیان داستان‌های مذهبی، آثار تاریخی اسلام و رشادت‌های حضرت علی (ع) پرداخته است.

بیشتر بخوانید   چند برش از زندگی کارگری/ از قرار دادهای نانوشته تا بیمه پرداخت نشده

وی بیان کرد: با توجه به تاثیرپذیری ابن حسام از فردوسی، برگزاری رویداد ملی فرهنگی و ادبی «از طوس تا خوسف» برنامه‌ریزی شده که برای برگزاری این رویداد نیازمند اعتبار هستیم.

وی در زمینه حوزه فرهنگی شهرستان درمیان نیز گفت: شهرستان درمیان به عنوان یک شهرستان مرزی و با وجود اقوام و مذاهب مختلف، هیچگونه مجتمع فرهنگی و هنری ندارد که با توجه به هجمه‌های دشمن برای اینگونه مناطق کشور، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، به ویژه مجتمع فرهنگی و هنری ضروری است که در این زمینه هم نیازمند حمایت هستیم.

خسروی با اشاره به مرزی بودن شهرستان درمیان و وجود مذاهب تشیع و تسنن در این شهرستان، افزود: با هدف انسجام بخشی و وحدت مردم، برگزاری هفته فرهنگی در این شهرستان و همچنین رویداد قرآنی و شعر وحدت به صورت استانی ضروری به نظر می‌رسد که برای برگزاری این دو رویداد، نیازمند تامین هزینه هستیم.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه، نسبت به ساخت تالار بزرگ شهر، تجهیز سالن علامه فرزان و خانه فرهنگ شهر بیرجند، دستور پیگیری و انجام داد.

وی همچنین در زمینه ساخت مجتمع فرهنگی و هنری درمیان و کمک به برگزاری هفته فرهنگی این شهرستان، قول مساعد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن موافقت با ارتقاء نمایندگی فرهنگ و ارشاد خوسف به اداره فرهنگ و ارشاد، برای تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری این شهر و کمک به برگزاری رویداد ملی فرهنگی و ادبی «از طوس تا خوسف» قول همکاری داد.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها