اشتغال ۴۰ زندانی زن در کارگاه‌های قالی و حوله بافی زندان بیرجند

معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های خراسان جنوبی با تاکید بر تلاش برای اشتغال زنان زندانی در بیرجند گفت: هم اکنون در کارگاه قالی و حواله بافی ۴۰ زندانی مشغول بکار هستند.

به گزارش “پیام خاوران” مجید آذرمهری در حاشیه بازدید از کارگاه های اشتغال اندرزگاه زنان بیرجند اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم برای زنانی که در زندان هستند این است که ابتدا مهارتی را بیاموزند و همچنین بتوانند وقتی از زندان خارج شوند و مدت زمان محکومیت‌شان به پایان رسید از بابت اینکه شرایط مناسبی برای گذران زندگی دارند دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های خراسان جنوبی افزود: بیشترین آسیب‌هایی که متوجه زنان زندانی است این است که بعد از پایان دوره محکومیت به دلیل اینکه سابقه‌ای که برای آن‌ها ایجاد شده، زمینه‌کاری برای آنها به سختی فراهم می‌شود لذا تلاش ما این است که با کمک کارآفرینان زن و خیرین این زنان در زندان مهارتی را یاد بگیرند.

وی با بیان این که هم اکنون در کارگاه قالی و حواله بافی ۴۰ زندانی مشغول بکار می باشند ادامه داد: کارگاه ریسندگی هم راه اندازی شده که در فاز اول ۱۰ زندانی و در آینده نزدیک ۱۰ دستگاه دیگر به این کارگاه اضافه می شود.

آذرمهری اظهارداشت: کارگاه رشته بری هم در اندرزگاه زنان دایر می باشد و همچنین برای مدجویان خاص اشتغال نشسته در محل بند ایجاد شده است.

معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های خراسان جنوبی متذکر شد: زن محور خانواده است و باید بتواند هم سلامت و شادابی داشته باشد و همچنین دچار بسیاری از آسیب‌های جسمی، روحی و روانی نشود.

انتهای خبر/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   پنج خانه محله در شهر بیرجند فعال است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها