رونمایی از پوستر رویداد خلاقیت و ایده‌پردازی مد و لباس «اصیلا» در خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: رویداد خلاقیت و ایده‌پردازی مد و لباس «اصیلا» از اول مرداد تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی اجرا خواهد شد که امروز از پوستر این رویداد رونمایی شد.

به گزارش “پیام خاوران” سید محمدرضا طالبی صبح امروز در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان اظهار داشت: رویداد خلاقیت و ایده‌پردازی مد و لباس «اصیلا» از اول مرداد تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

وی افزود: در نیمه دوم مهرماه امسال رویداد تبلیغی- تبیینی، کارگاه آموزشی و کرسی‌های آزاد اندیشی به اجرا در خواهد آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حمایت از طرح‌های برتر مد و لباس برای عرضه به بازار تصریح کرد: رویداد نمایشگاهی و عرضه محصولات مقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی اجرا می‌‌شود.

طالبی به درخواست‌ها و مطالبه مردمی در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: این رویداد و خلاقیت برای ارائه مدها و لباس اسلامی برای استفاده مردم است.

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست، اظهار داشت: اولین دوره سوگواره استانی عکس عاشورایی «مولای عطشان» با همت تشکل‌های مردمی وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این سوگواره را از ۲۷ تیرماه تا هفتم مرادماه ۱۴۰۲ مصادف با یازدهم محرم اعلام کرد و افزود: هدف اصلی این سوگواره به تصویر کشیدن آیین‌ها و سنت‌های کهن عاشورایی استان، مشارکت مردم در زنده نگه‌داشتن مراسم سنتی عزاداری ایام محرم و برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در حسینیه‌ها، مساجد تاریخی و تکیه‌های کهن استان است.

فرخنده بیان کرد: در چند ماه آینده که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خراسان جنوبی سفر خواهد کرد این آثار در قالب نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   طرح استعماری ۲۰۳۰ چراغ خاموش درحال اجراست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه به اجرای طرح فرهنگی «اصیلا» براساس مصوبه ستاد عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم بخش اساسی مد و لباس در حوزه زیست عفیفانه، ایجابی است و نیازمند این هستیم که برنامه‌های فرهنگی طراحی کنیم و حوزه اندیشه و اعتقادات نسل جدید را محکم کنیم.

وی با اشاره به اینکه این رویداد پنج مرحله‌ای است تصریح کرد: فاز اول این طرح فرهنگی از مردادماه آغاز می‌شود و به مدت دو ماه با محوریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشکده سپیده کاشانی در حوزه رویداد خلاقیت و ایده‌پردازی در حوزه مد و لباس است.

فرخنده عنوان کرد: فاز دوم این طرح همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و دانشگاه بیرجند رویداد علمی و پژوهشی حوزه پوشش در فرهنگ ایرانی و اسلامی را با کمک اساتید و دانشجویان مورد بحث قرار می‌دهد و در اختتامیه این بخش ما خلق آثار علمی و پژوهشی در حوزه پوشش ایرانی اسلامی را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با آن شهرداری‌های استان طرح‌های گرافیکی را در بیلبوردهای تبلیغاتی اکران عمومی خواهد کرد و همچنین حوزه علمیه، ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و … در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد و کرسی‌های آزاد اندیشی به بحث تبیین در این زمینه خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: آخرین مرحله اجرای این رویداد خلاقیت به برگزاری نمایشگاهی ارائه محصول در حوزه مد و لباس به مردم در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی وصل خواهد شد.

حجت الاسلام یوسف غلامی، مدرس کشوری حوزه عفاف و حجاب  نیز در این جلسه به تحلیل‌های روان شناختی و جامعه شناختی در زمینه حجاب پرداخت و در پایان این جلسه پوستر رویداد «اصیلا» و همچنین پوستر اولین دوره سوگواره عکس عاشورایی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید    ۲۳ سری جهیزیه به نوعروسان در روز تولد حضرت زهرا(س) توزیع شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها