رشد ۱۴۴ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان جنوبی

سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان، ۵۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود و در حال حاضر به ۱۲۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسیده که رشد ۱۴۴ درصدی دارد.

به گزارش “پیام خاوران” حامد حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تعداد اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت، معدن و تجارت استان از ۱۰۹ هزار و ۴۷۰ نفر به ۱۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در حال حاضر رسیده که رشد ۹ درصدی دارد.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از واحدهای صنعتی نیز از ۴۶۰ واحد در ابتدای دولت سیزدهم به ۵۲۵ واحد در حال حاضر رسیده که ۱۴ درصد افزایش داشته است و بهره‌برداری معادن استان از ۶۷۰ به ۷۵۰ معدن با رشد ۱۱ درصدی رسیده است.

سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ذخایره معدنی کشف شده استان سه هزار و ۹۰۰ میلیون تن بود که اکنون رشد ۸۰ درصدی نسبت به ابتدای دولت دارد.

وی افزود: طرح تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاینات با سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال پس از ۱۵ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر هزار و ۲۰۰ نفر در این واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

حسن‌نژاد گفت: همچنین عملیات اجرایی تامین آب مجتمع فولاد قاینات از طریق احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین و انتقال آب تا مجتمع فولاد با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال سال گذشته آغاز شد.

وی با اشاره به شروع عملیات طرح ملی انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به معادن و صنایع معدنی استان توسط ایمواسکو در دولت سیزدهم گفت: تکمیل و بهره‌برداری از پنج واحد تولید کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۶۵۰ نفر نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید   قبوض کاغذی برق حذف می‌شود/ اقدامی ارزشمند از شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی

سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از سه طرح تولید شمش طلا با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۵۰ نفر در ۲ سال اخیر انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی عنوان کرد: عملیات اجرایی خط انتقال برق به معادن مهم استان با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط ایمیدرو (خط انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت حوزه زغالی طبس، خط انتقال برق به منطقه سرب و روی غنی آباد بشرویه و خط انتقال برق به معادن گرانیت شاهکوه نهبندان) در حال انجام است.

حسن‌نژاد از آغاز عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت برای تامین برق به معادن شاهکوه نهبندان، قلعه ‌زری و صنایع وابسته و جوار معدنی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال با مشارکت ایمیدرو، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق خبر داد و گفت: تعیین تکلیف پهنه‌های اکتشافی و آزادسازی بیش از ۲۳ هزار کیلومتر مربع از وسعت استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی به مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع در چهار شهرستان استان به همت دولت سیزدهم اجرا شد اضافه کرد: واحدهای صنعتی و معدنی به تعداد ۵۵ واحد در سال ۱۴۰۱ احیا شده است.

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از منایع طرح‌های رونق تولید، تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌ها در یک سال گذشته پرداخت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۱۴۲ درصدی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

بیشتر بخوانید   نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای گرافیک خراسان جنوبی برگزار می شود
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها