توانمندسازی فعالان حوزه مد و لباس در خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از توانمندسازی فعالان حوزه مد و لباس در هفته فرهنگی استان خبر داد و گفت: تلاش شده از ایده پردازی‌ها در این زمینه به خلق محصول برسیم.

به گزارش “پیام خاوران” علی فرخنده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی استان در ۶ ماهه دوم امسال اظهار داشت: پارسال در دی ماه برنامه‌هایی طرح ریزی شد و آسیب شناسی در این زمینه صورت گرفت تا امسال برنامه‌های فاخرتری برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی کشور مقرر شده تا برنامه‌های هفته فرهنگی خراسان جنوبی در چند استان دیگر نیز برگزار شود.

فرخنده افزود: ۷ الی ۱۴ آبان به عنوان هفته فرهنگی خراسان جنوبی مشخص شده و پیش بینی می‌کنیم اختتامیه این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در زمینه برنامه‌های روز خبرنگار بیان کرد: هفته گذشته برنامه‌ریزی‌های این مناسبت انجام شده و در ۱۸ مرداد برنامه محوری این مناسبت برگزار خواهد شد و در این روز، رویداد ملی سواد رسانه‌ای، جایزه پروفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات کشور در استان رونمایی خواهد شد.

وی گفت: این رویداد در ۲ بخش آموزش و جایزه برگزار خواهد شد و در پاییز امسال اختتامیه آن صورت خواهد پذیرفت.

فرخنده با اشاره به برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی، اظهار داشت: استفاده از شخصیت‌های غربی از شگردهای دشمن برای تأثیرگذاری بر دانش آموزان است و این اتفاق بر روی لوازم التحریر نیز رخ می‌دهد در این راستا فراخوانی برای دریافت طرح‌های استانی و بومی برای چاپ بر روی نوشت افزارهای استان منتشر شد و فعالان حوزه در حال کار برای ارائه طرح هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم این نمایشگاه را به عنوان اولین برنامه هفته دولت در استان اجرا کنیم و با توجه به ایام عزای ائمه اطهار (ع) در این زمان، در نمایشگاه از ظرفیت هنرمندان برای انتقال مفاهیم دینی استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید   استفاده از نمادهای لاتین و غربی در خراسان جنوبی ممنوع است

وی گفت: از تکالیف فرهنگ و ارشاد در حوزه زیست عفیفانه حمایت از تولیدات این حوزه است که با همکاری نخبگان در حال تولید طرحی فرهنگی هستیم و در این نشست‌ها به طرحی تحت عنوان “اصیلا” رسیدیم که به بانوی اصیل و عفیف اشاره دارد و طی نقشه مهندسی فرهنگی به اجرا در می‌آید.

فرخنده عنوان کرد: این طرح ۵ فرایند دارد که در این ماه عملیات آن آغاز می‌شود و رویداد خلاقیت و نوآوری با همکاری دانشکده سپیده کاشانی به عنوان اولین برنامه آن در حوزه مد و لباس به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: معرفی طرح‌های جدید در حوزه لباس خصوصی و اجتماعی از اهداف این رویداد است و با بازگشایی مدارس، چندین برنامه به اجرا در می‌آید که یکی از برنامه‌ ها در حوزه تببین است و آموزش و پرورش، حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی در این زمینه مشارکت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: در این زمینه اندیشه‌ها و عقاید استحکام خواهد یافت و مساجد و شهرداری‌ها نیز در این زمینه همکاری خواهند کرد.

فرخنده اظهار داشت: توانمندسازی فعالان حوزه مد و لباس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و از ایده پردازی‌ها در این زمینه به خلق محصول خواهیم رسید.

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها