اولویت‌های خراسان جنوبی مورد توجه رسانه‌ها باشد

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با اصحاب رسانه گفت: دیده شدن نقاط مثبت و منفی و مدنظر داشتن اولویت‌های استان باید مورد توجه رسانه‌ها باشد.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت در بازدید از خانه مطبوعات و دفاتر رسانه های مکتوب خراسان جنوبی که همزمان با روز خبرنگار انجام شد افزود: خبرنگاران حلقه واسط بین حاکمیت، دولت و مردم هستند لذا به عنوان چشم بینا و زبان گویا به بیان واقعیت‌ها و اتفاقات جامعه می‌پردازند.

وی گفت: انعکاس مسائل و مشکلات به مسئولان موجب رضایتمندی مردم می‌شود از سوی دیگر اتفاقات خوبی که در کشور رخ می‌دهد و معرفی پروژه‌های فعال و اثرگذار به خصوص در حوزه زیرساختی می‌تواند ثمرات خوبی برای استان داشته باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: رسانه‌های استان در انعکاس به موقع برنامه‌های نظام و دولت پای کار هستند که ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در خراسان جنوبی گفت: به همت دولت سیزدهم، اقدامات فاخری در استان انجام شده است که نباید از دید رسانه‌ها دور بماند.

قناعت افزود: درخصوص احداث راه آهن پیگیری‌های مستمری انجام شده تا چراغ این پروژه روشن نگه داشته شود لذا امید است با پیگیری‌های مکرر شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی مثل راه آهن اگر به صورت مستمر و با جدیت پیگیری نشوند، با تاخیر پیش خواهند رفت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌ها برای سرعت گرفتن انتقال آب به خراسان جنوبی نیز ادامه دارد و پیمانکاران در حوزه جغرافیایی استان فعال شده‌اند که امید است سریعتر به نتیجه برسد.

وی افزود: درخصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده اما در حوزه اطلاع رسانی نیاز است همت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید   جشنی از جنس پاکی و زلالی برای فرشتگان زمینی در بیرجند

قناعت با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذاری در استان اضافه کرد: فاز اول کارخانه فولاد قاینات در سفر دوم رئیس جمهور افتتاح شد و به زودی شاهد افتتاح فاز دوم آن خواهیم بود.

وی با توصیه اینکه رسانه‌ها همه ابعاد اقدامات انجام شده را ببینند و به تحلیل آنها بپردازند گفت: برخی پروژه‌ها در شرایط تحریم اعتبارات کلانی می‌طلبد که با سختی محقق می‌شود اما تلاش بر این بوده که از تمامی ظرفیت‌ها برای تامین اعتبار استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید حافظ منافع استان باشیم اظهار کرد: نگاه‌های بسته که پیشرفت و توسعه استان را به تاخیر می‌اندازد را باید عوض کنیم و گرنه فاصله ما با استان‌های برخوردار هر روز بیشتر می‌شود.

وی ورود هنرمندانه همراه با واقع نگری رسانه به موضوعات مختلف را خواستار شد و گفت: رویکرد رسانه‌ها در پرداختن به اقدامات یا مشکلات باید امیدآفرینی در مردم باشد تا آنان اطمینان پیدا کنند مسئولان شبانه روز در حال تلاش و رفع مشکلات هستند.

قناعت افزود: ارتباط دستگاه‌های دولتی با رسانه‌ها باید به‌روز و مردم پسند باشد که در این مسیر می‌توان از روش‌های روز بهره گرفت.

استاندار خراسان جنوبی امروز با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران ستادی، از خانه مطبوعات و دفاتر رسانه‌های مکتوب استان شامل روزنامه‌های آوای خراسان جنوبی، زعفران و امروز خراسان جنوبی بازدید کرد.

همچنین با حضور وی در پایگاه بسیج رسانه خراسان جنوبی از پوستر ۲ رویداد “جام رسانه‌ای امید” و “راهیان پیشرفت” رونمایی شد.

جام رسانه‌ای امید به منظور مشارکت فعالان تولید محتوا در انعکاس دستاوردهای نظام برگزار خواهد شد تا در این زمینه رقابت جدی شکل گیرد.

بیشتر بخوانید   تفاهم نامه اجرای طرح‌های محرومیت زدایی خراسان جنوبی امضا شد

همچنین در برنامه راهیان پیشرفت قرار است نخبگان و فعالان رسانه‌ای از دستاوردهای نظام و دولت در حوزه‌های مختلف بازدید و روایت خود را منتشر کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها