سرمایه ثابت تعاونی‌های خراسان جنوبی ۱۲۰ میلیارد تومان است

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: دو هزار تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۵ تعاونی فعال است و مابقی به دلایل مختلف راکد است و سرمایه ثابت این تعاونی‌ها نیز ۱۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش “پیام خاوران” غلامحسین حسینی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: اقتصاد در سه بخش دولتی، بخش خصوصی و بخش مردمی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه باید 25 درصد اقتصاد کشور سهم تعاونی‌ها باشد گفت: سند توسعه بخش تعاون در سال 92 تصویب و ابلاغ شده اما تا سال گذشته حتی یک نفر هم این سند را نخوانده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی افزود: این سند با 80 وظیفه سال گذشته مجدد برای استان‌‌ها ابلاغ شده است و جلسه شورای هماهنگی توسعه تعاون به ریاست استاندار نیز با محوریت این سند تشکیل خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه اتاق تعاون به عنوان پارلمان بخش خصوصی تعاون است و هیچ وابستگی به دولت ندارد تصریح کرد: برای تاسیس یک تعاونی مجوز آن را اداره کل می‌دهد و مابقی کارها بر عهده اتاق تعاون است.

وی ادامه داد: اتاق تعاون در 31 کارگروه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استان عضو است و دارای کمیسیون‌های تخصصی است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌های داخلی استان نیز صنعت ساختمان مغفول مانده بوده که طی دو سال اخیر برگزار کردیم و امسال اگر شرایط مساعد باشد این نمایشگاه در استان برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه اتاق تعاون متولی ساخت مسکن کارگری است اظهار داشت: با توجه به شرایطی فعلی اجرای این پروژه عقب مانده و همجواری با شهرک‌های صنعتی از جمله شرایط بود که موافقت نکردیم لذا مسکن کارگری امسال در قالب نهضت مسکن اعلام شد و تا دو هفته آینده عملیات عمرانی زمین در اراضی زعفرانیه آغاز می‌شود و اگر متقاضیان مسکن کارگری در دهک یک تا سه سامانه رفاه ایرانیان باشد مبلغ 400 میلیون تومان تسهیلات دو درصد دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید   اختصاص اعتبار برای تجهیز بیشتر خراسان جنوبی به دوربین های نظارتی لیزرگان

وی بیان کرد: امسال قرار است جشنواره زرشک توسط اتاق تعاون استان با هدف کمک به سفره‌های مردم برگزار شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: 235 پرونده تعاونی مسکن بررسی شده که از این تعداد حدود 80 پرونده منجر به سازش شده و 140 پرونده منجر به صدور رای شده که اکثر این رای‌ها به نفع اتاق تعاون بوده است.

وی تصریح کرد: در مجموع دو هزار تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار و 45 تعاونی فعال بوده و مابقی به دلایل مختلف راکد است و سرمایه ثابت این تعاونی‌ها نیز 120 میلیارد تومان است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/106

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها