مدیران شناختی از رویکرد رسانه‌ها ندارند

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی گفت: برخی مدیران از رویکرد رسانه‌های استانی شناخت کافی ندارند و داشتن دیدگاه شهرستانی نسبت به رسانه‌ها مشکل دیگری در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد قربانی به عنوان نماینده اصحاب رسانه در جلسه شورای اداری از فعالیت ۸۳ رسانه در استان خبر داد و اظهار داشت: رسانه‌های خراسان جنوبی جزو رسانه‌های پیشرو در کشور هستند.

وی افزود: سرانه مطبوعات استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۱ رسانه بوده و رتبه استان در کشور چهاردهم است.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به اهم مشکلات رسانه‌ها در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی گفت: برخی مدیران از رویکرد رسانه‌های استانی شناخت کافی ندارند و داشتن دیدگاه شهرستانی نسبت به رسانه‌ها مشکل دیگری در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی است.

قربانی یادآور شد: در حال حاضر ۶ روزنامه، ۱۳ دفتر خبرگزاری و ۲۶ پایگاه خبری در استان خراسان جنوبی فعال است.

وی خواستار همکاری بیشتر ادارات با رسانه‌های استان شد و افزود: رویکرد ملی در انعکاس اخبار باید مد نظر روابط عمومی ها قرار گیرد زیرا اکثرا اخبار ارسالی، کم محتوا است.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی گفت: نیاز است گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی به همه رسانه‌ها ارایه شود نه فقط رسانه‌های مکتوب، زیرا ۸۰ درصد وب سایت دستگاه‌های استان غیر فعال است.

پرداخت مطالبات رسانه‌های استان توسط دستگاه‌های اجرایی، تکریم خبرنگاران و درخواست نکردن سوال مکتوب توسط مدیران برای پاسخگویی به خبرنگاران از دیگر مواردی بود که توسط مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی در این جلسه مطرح شد.

خراسان جنوبی رتبه سوم سهم بری از اعتبارات را کسب کرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال براساس رتبه بندی استان‌های کشور و شاخص جمعیت، تعداد پروژه‌ها و میزان اعتبار، خراسان جنوبی رتبه سوم کشور را در سهم‌بری اعتبارات ملی کسب کرده است.

جواد قناعت افزود: این رتبه نشان از رویکرد دولت سیزدهم به عدالت محوری و رفع محرومیت در مناطق کمتر برخوردار دارد و حاصل تلاش، کوشش و پیگیری‌های زیاد است در صورتی که بسترهای لازم برای جذب اعتبار را نداشتیم.

وی گفت: بین همه رتبه‌ها سهم‌بری استان از اعتبارات ملی قابل توجه است و اینکه استانی بتواند سهم بیشتری از منابع ملی داشته باشد کار ارزشمندی بوده ولی افزایش این سهم نیازمند وجود ظرفیت جذب اعتبار است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی ادامه داد: هفته دولت فرصتی است که ضمن گرامیداشت یاد شهدا، دستاوردهای نظام و دولت در یک سال گذشته برای مردم بیان شود.

وی گفت: سعی بر این است از قالب سنتی قدیمی خارج شده و شاهد ارائه عملکرد مجموعه دولت به شکل متنوع، جدید و نو باشیم که مخاطب پسند و برای قشر جوان گویا و قابل پذیرش باشد.

قناعت با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان و شهرستان‌ها افزود: در همه دستگاه‌های اجرایی نیز شاهد ایجاد ستاد بزرگداشت هفته دولت بوده‌ایم و کمیته‌های ۱۳ گانه در استان فعال شده است.

بیشتر بخوانید   کلینیک تخصصی بیمارستان شهید آتشدست نهبندان افتتاح شد

بیش از هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی برای هفته دولت

وی عنوان کرد: علاوه بر افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های زیرساختی و عمرانی، در قالب ۷۴ عنوان بیش از هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی، آموزشی، نشست‌های تخصصی و اطلاع رسانی در سطح استان توسط کمیته‌های تخصصی، ستاد هفته دولت و فرمانداری‌ها برگزار خواهد شد که امید است شاهد برنامه‌های متنوع در استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت عملکرد دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به همین شکل استان‌ها نیز در سطوح ملی ارزشیابی می‌شوند.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته دولت امسال ۹۸۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد ۹۳۳ پروژه با اعتبار ۸۰۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، قابل افتتاح است.

قناعت افزود: عملیات اجرایی ۵۴ پروژه شهری و روستایی نیز با اعتبار ۶۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در استان آغاز می‌شود.

وی اعتبار ۹۸۷ طرح قابل افتتاح و کلنگ زنی در این استان را بیش از ۸۷۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اطلاعات طرح‌های عمرانی و اقتصادی هفته دولت در سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور (منتاک) متمرکز است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در استان اظهار کرد: کارخانه شمش طلای هیرد، کنسانتره آهن، پست ۱۳۲ کیلو ولت صنعتی دیهوک، بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف و واحد پلنت اکسیژن مجتمع فولاد قاینات از مهمترین این پروژه‌هاست.

وی افزود: زمانی که دولت سیزدهم کشور را تحویل گرفت گزارشی که وزرای قبلی ارایه دادند، نشان می‌داد وضعیت بودجه‌ای کشور و خزانه بحرانی است.

قناعت عنوان کرد: دولت سیزدهم جلوی چاپ پول بدون پشتوانه را گرفت و استقراض از بانک مرکزی دیگر امکان پذیر نیست اما در چنین شرایطی کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

وی گفت: علاوه بر اینکه بر پروژه‌های اساسی، کلیدی و حیاتی تاکید داریم اما پیگیری سایر طرح‌ها نیز برای ما مهم بوده و در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی شعار هفته دولت امسال را «دولت مردم» عنوان کرد و گفت: نامگذاری هر روز از هفته دولت هم به جا بوده که نیاز است متناسب با آن تبیین گری انجام شود.

وی تاکید کرد: یکی از انتظارات این است که مدیران در جذب سرمایه گذار تلاش کنند و بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی نیز باید به حساسیت این موضوع پی ببرند.

بیشتر بخوانید   155 نیروگاه خانگی تولید برق خورشیدی در خراسان جنوبی فعال است

قناعت با بیان اینکه مردم دولت را از جنس خود می‌دانند افزود: نظارت دولت از سوی مردم اهمیت دارد و باید پاسخگویی و تبیین در دستور کار دستگاه های اجرایی باشد.

لزوم ارتباط تنگاتنگ مدیران با رسانه‌ها

وی تاکید کرد: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید از قشر جوان، پویا و به روز باشند تا فارغ از نگاه‌های سنتی با روش‌های نوین به اطلاع رسانی و تبیین گری اهمیت دهند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران باید برای انجام کارها حضور میدانی داشته باشند گفت: رایزنی در مرکز و جذب اعتبارات از مهمترین وظایف مدیران است که در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به مطالب عنوان شده از سوی نماینده خبرنگاران استان در این نشست، گفت: خبرنگاران نقش مهم و حیاتی در مقابله با تلاش دشمنان برای گمراهی جامعه دارند و باید مدیران همکاری تنگاتنگ با رسانه‌ها داشته باشند.

قناعت افزود: یکی از نقاط ضعف و چالش این است که در انعکاس اخبار ضعیف هستیم و همین چند پروژه مهم که در استان شروع شده برای اقدام رسانه‌ای کافی است اما حرکت جدی دیده نمی‌شود.

وی با هشدار جدی به مدیران گفت: گلایه‌هایی از رفتار برخی کارشناسان در بدنه دستگاه‌های اجرایی شده که شایسته دولت مردمی نیست لذا همه کارکنان ادارات باید در این زمینه توجیه شوند تا شاهد این اتفاقات هرچند نادر نباشیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: رعایت مدیران کفایت نمی‌کند بلکه بدنه کارشناسان هم باید عامل به اصول اخلاقی و اداری باشند لذا بازنگری درخصوص رفتار کارشناسان با رسانه‌ها و مدیران انجام شود.

وی گفت: سازمان های مردم نهاد هم در استان فرصت خوبی هستند که دستگاه‌های اجرایی برای برون سپاری امور باید ارتباط مستمر داشته باشند و این فرصت در راستای پیشرفت استان مغتنم شمرده شود.

قناعت اظهار کرد: دولت در عملیاتی کردن طرح شهریاران و مشارکت دادن مردم اهتمام دارد که باید دستگاه‌های اجرایی به این مسئله توجه داشته باشند.

وی با اشاره به نزدیک بودن پایان سال مالی گفت: انتظار است مدیران پیگیری جدی در جذب اعتبارات تملک دارایی داشته باشند زیرا هیچ عذری در برگشت اعتبارات پذیرفته نیست و برابر با برکناری مدیر مربوطه خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی، برای باشکوه برگزار شدن این مراسم جهانی باید تلاش کرد و لازم است برای مراسم پایان سفر هم آمادگی لازم در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به رتبه دوم استان در تحقق برنامه سالانه اشتغال عنوان کرد: کسب رتبه اول در تامین زمین مسکن ملی حوزه شهری، رتبه چهارم در ارتباطات مردمی و بازرسی‌ها، رتبه دوم در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری همچنین رتبه پنجم در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ از افتخارات استان است.

بیشتر بخوانید   نامگذاری بیش از 26 هزار نفر به نام معصومه در خراسان جنوبی

دستاوردهای دوساله دولت به مردم ارائه شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: هفته دولت فرصت خوبی است تا دستاوردهای دوساله دولت سیزدهم به مردم ارائه و آرامش خاطر در جامعه برقرار شود.

ناصر ناصری افزود: پیاده روی اربعین هم فرصت سراسری و عظیم برای جهان اسلام است که دستاورد و کارکرد بزرگ آن دیدارهای چهره به چهره مسلمانان سراسر جهان محسوب می‌شود و علیرغم همه سم‌پاشی‌های دشمن هر سال حماسه عظیم خلق می‌شود که در دنیا بی نظیر است.

وی اظهار کرد: سال گذشته دشمنان اسلام و قرآن با کمک مزدوران خبیث داخلی در پی انتقام از مراسم باشکوه اربعین اقدام مذبوحانه داشتند اما با تلاش مسوولان و هوشیاری مردم این اقدامات ناکام ماند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران با مرخصی کارمندان برای اربعین همکاری کنند زیرا هر فرد سفیری برای این راهپیمایی عظیم است و تقدیر از نیروهای انقلابی و نمونه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد.

امام جمعه زیرکوه هم در شورای اداری استان به بیان توصیه‌های اخلاقی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی پرداخت.

توجه به اخلاص در بعد شخصی و شخصیتی انسان، هوشیار در برابر گمراهی شیطان، پرهیز از هوا و هوس، وابستگی به حق از جمله توصیه‌های حجت الاسلام حسن صباغیان بود برای اینکه انسان به مقام کمال برسد.

وی ادامه داد: ایثار به معنای تلاش شبانه روزی است و مدیران در این فصل از انقلاب باید چنین روحیه‌ای داشته باشند که شاهد امیدافرینی در جامعه باشیم.

امام جمعه زیرکوه گفت: ساده زیستی مختص زمان خاصی نیست بلکه به عنوان یک اصل ضروری باید همواره مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی بهترین الگوها برای مدیران هستند تا هزینه بر دولت تحمیل نکنند.

حجت الاسلام صباغیان افزود: مدیریت بحران گاز در زمستان گذشته اقدام بسیار مهمی بود که از تدابیر استاندار خراسان جنوبی است.

وی گفت: اجرای پروژه‌ راه آهن هم تحول زیادی در حوزه زیرساختی استان خواهد داشت و سرمایه گذاری خارجی در استان طی ۲ سال اخیر با آمار ابتدای انقلاب تاکنون برابری می‌کند.

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه دولت سیزدهم در بسیاری از حوزه‌ها معجزه کرده افزود: بیان این دستاوردها وظیفه بوده و در حوزه رسانه‌ای کوتاهی زیادی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها