رشد ۵۳ درصدی صادرات کالا از گمرکات خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات کالا در ۵ ماهه نخست  سال جاری از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه پارسال۵۳ درصد افزایش دارد.

به گزارش “پیام خاوران”، محمد کوهگرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۱ دلاری کالا‌های تولیدی استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت: ۴۷۳ هزار و ۵۰۹ تُن کالای تولیدی استان در ۵ ماهه نخست  سال جاری از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال۵۳ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ارزش این  میزان کالا‌ی صادراتی در این مدت را ۶۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۱ دلار ذکرکرد.

وی بیان کرد: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

کوهگرد اظهارکرد: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از افزایش ۴۵ درصدی کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور که از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان صادر شدند  خبر داد

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین ۳۸۰ هزار و ۸۷۷ تُن کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۸۳ دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است گفت: این کالا‌ها شامل سیمان، کاشی و سرامیک، موکت و کود اوره بوده است.

کوهگرد اظهار داشت: در این مدت یک تُن و شش کیلوگرم کالا به ارزش ۳ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۳۷۲ دلار شامل لوازم و قطعات مربوط به معدن، دیزل ژنراتور، کلروبوتیل، برنج، دیزل ژنراتور، فروسلیس، شاهدانه خام، سنگ تالک و نخ پنبه‌ای به استان وارد شده است.

بیشتر بخوانید   نماینده طبس در مجلس: حل مشکلات کشور در سایه یک انتخاب درست اتفاق می‌افتد

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها