مولوی عبداللهی: دشمن آرزوی تفرقه بین اهل سنت و تشیع را به گور می‌برد/ خواستار بازگشایی مرز میل ۷۳ هستیم

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه دشمنان چشم وحدت اهل سنت و تشیع را ندارند و این ارزو را به گور می‌برند گفت: خواستار رفع مشکلات کارخانه قند قهستان و بازگشایی مرز میل ۷۳ هستیم.

به گزارش “پیام خاوران” مولوی عبداللهی ظهر امروز در مراسم دیدار رییس جمهور با اقشار مختلف مردم شهرستان مرزی درمیان اظهار داشت: امروز رئیس جمهور دستور اجرای ابرپروژه ریلی شرق کشور را داد تا دل مردم استان را شاد کند که از این خدمات تشکر می کنیم.
وی با بیان اینکه شما به نوعی در استان ما میزبان هستید چرا که علاوه بر اینکه رییس جمهور ما هستید نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری نیز هستید و مردم را می‌شناسید افزود : در این شهرستان مرزی وحدت و امنیت را داریم که دشمنان هیچگاه نخواستند این دو امر در این شهرستان وجود داشته باشد.
امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه دشمنان ما هیچگاه اتحاد ما رانخواستند افزود: ما یک کتاب، یک کعبه و یک قبله داریم که مشترکات ما است و اهل بیت پیامبر جزو مشترکات ما هستند.
وی افزود: محبت اهل بیت جزو ایمان ما است و دشمنانی که حربه اختلاف را برگزیدند و می‌خواهند در بین مسلمان و اهل شیعه و سنت اختلاف کنند این ارزو را به گور می‌برند.
مولوی عبداللهی گفت: با درایتی که علما و مردم خوب شیعه و اهل سنت دارند نمی‌گذارند این ارزوی دشمنان هیچگاه محقق شود.
وی با بیان اینکه خدمت رسانی بالاترین شأن است و شما با وجود مشغله که در بین مردم حضور یافتید این ارزشمند است و بالاترین شأن است گفت: وقتی بالاترین فرد در کشور در بین مردم بیاید بسیار با ارزش است و همه می‌دانیم خاطرات شیرین خدمات رسانی هرگز فراموش نمی‌شود.
امام جمعه اهل سنت درمیان بیان کرد: همان گونه که کارخانه سیمان درمیان در زمانی که شما متصدی قوه قضاییه بودید و برای روشن شدن مشعل این کارخانه پیگیری کردید خاطره خوبی باقی ماند و هر مسئولی که خدمت کند در نزد خداند محبوب است و استاندار خراسان جنوبی و فرماندار درمیان در باب ارتباط مردم و حضور در بین مردم، موفق عمل کردند .
مولوی عبداللهی افزود: از ابتدای دولت ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان مرزی هزینه شده و 100 درصد روستاها برقرسانی و گازرسانی شده است و در حوزه بهداشت تحولات زیادی انجام شده اما برای سی تی اسکن باید تلاش بیشتری شود و در حوزه نهضت مسکن، ساخت و تجهیز مدارس و ساخت مسکن برای معلولان اجرایی طرح‌های بیایان زدایی و مابقی کار شده است.
وی با توجه به خواسته مردم گفت: تامین اعتبار آسفالت راه روستایی رفع نقاط حادثه خیز5000 کیلومتر جاده مرزی مشکل دارد باند دوم محور اسدیه بیرجند که اغاز شده اما اعتبار قطره چکانی است. اعتبار تکمیل طرح‌های ابرساتی که ۵۰ درصد انجام شده اما ۱۰۰ میلیارد نیاز است.
وی با بیان اینکه سهمیه سوخت مرزنشبنان برای روستاهای مرزی ما محقق شود گفت: کارخانه قند قهستان را می‌شناسید قدیمی ترین واحد تولیدی در استان است ۸ سال خوابیده است کارگران بیکارند و با دستور شما کارخانه‌های زیادی راه اندازی شده حال از شما می‌خواهیم برای این کارخانه دستوری بدهید.
وی خواستار بازگشایی مرز میل ۷۳ شد و افزود: بازگشایی این مرز در راستای اشتغال کمک زیادی می‌کند، و نهصت ملی مسکن کار با ارزشی بود و جوانان صاحب خانه می‌شوند اما مبلغ بیمه جهش زیادی کرد بعد قانون عوض شد و به حالت اول بازگشت اما عنوان می‌شود هنوز بخشنامه نیامده است.
امام جمعه اهل سنت درمیان گفت:سال گذشته با ۱۸ نفر از علمای اهل سنت در دفتر شما آمدیم فرمودید در شورای اداری تاکید من بر بومی گزینی است تاکید شود از بومی‌ها استفاده شود نقاطی که اکثریت با اهل سنت است بیشتر از این قشر استفاده شود.
مولوی عبداللهی گفت : در مرکز این شهرستان پمپ گاز سی ان جی نداریم دولت ورود کند گاز سی ان جی را راه اندازی کند.
وی گفت: شما اشراف دارید همه علمای اهل سنت شما را می‌شناسند از نظر فقهی در گرفتن تسهیلات ما مشکلی داریم تدبیری اتخاد شود تا مشکل جوانان اهل سنت برطرف شود و اهل سنت بتوانتد از وام استفاده کنند .
وی گفت : وضعیت اقتصادی معیشت مردم رضایت بخش نیست ما منتظر خبرهای خوش از شما هستیم در این رابطه هم قدمی برداشته شود.

بیشتر بخوانید   پس از 2سال تعطیلی؛باغ تاریخی رحیم آبادبیرجندبه روی مردم گشودشد+ عکس

امام جمعه شهرستان درمیان نیز در این اجتماع بیان کرد: امروز افتخار می کنیم که امید به ملت و مردم  جهان اسلام برگشته است و به کمک دولت بیش از 20 چمن مصنوعی در این شهرستان افتتاح شده است.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه نهضت آسفالت در روستاها در حال انجام است و بیشتر روستاها کوچه بدون آسفالت ندارند گفت: این افتخار دولت شماست و ادامه دهید. همچنین هفته قبل در روستایی که سه خانوار دارد گازرسانی شد و این افتخاری است برای دولت در جهت خدمت رسانی به مردم.

امام جمعه شهرستان درمیان گفت: سلام جوانان و نوجوانان را به سخنگوی دولت برسانید که در آغاز اغتشاشات در بین دانشجویان بودند و درخواست داریم این روند در بین وزرا برای حضور بین دانش آموزان ادامه پیدا کند .

خزاعی گفت در درمیان 120 شهید شیعه و 45 شهید اهل سنت داریم و شیعه و سنی با هم وصلت کارند و هر دو کنار هم هستیم. اتحاد و انسجام و انقلاب را با خون و جانمان حفظ و دفاع خواهیم کرد و خیال دولت از مردم درمیان راحت باشد امید مردم برگشته است و دولتمردان و وزرا برای پروژه‌ها روزشمار قرار بدهند و دچار فرسایش نشود.


انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها