وزیر راه و شهرسازی: محور دوم بیرجند ـ قائن‌ دهه فجر ‌بهره‌برداری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ کیلومتر راه در استان خراسان جنوبی در حال اجراست از بهره برداری محور دوم بیرجند-قائن در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارشپیام خاوران، مهرداد بذرپاش در سفر به استان خراسان جنوبی و در بازدید از محورهای مواصلاتی استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حوزه حمل و نقلی، پروژه‌های مناسبی در سطح استان در حال انجام است.

وی افزود: امروز با حضور رییس‌جمهور، عملیات اجرایی یکی از مهمترین شاهراه‌های ریلی و یکی از مهمترین گذرگاه ها و کریدور شمالی-جنوبی کشور در استان؛ راه‌آهن بیرجند-یونسی، آغاز شد که این کار از جنوب کشور و از چابهار به زاهدان آغاز شده بود. اما از سمت زاهدان به یونسی پروژه ریلی پیشرفت مناسبی نداشت که از امروز با حضور رییس‌جمهور این مهم آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از امروز و در دولت سیزدهم علاوه بر آنکه بیرجند به شبکه ریلی کشور وصل می‌شود، زنجیره کریدوری شمال-جنوب تکمیل می شود که تکمیل این زنجیره در استان خراسان جنوبی سبب رونق این استان و بهره‌مندی سراسر کشور می‌شود.

وی بیان کرد: تکمیل این کریدور هم مردم استان و هم سراسر کشور را از مزایای تکمیل خود بهره‌مند می‌کند.

بذر پاش گفت: در حوزه راه‌های مواصلاتی نیز در سطح استان خراسان جنوبی، حدود ۱۲۰ کیلومتر راه در حال اجراست که هم اکنون پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی دارند و هم اینک حدود ۶ هزار پروژه در دستور کار است و به مرور افتتاح می شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های در دست انجام، محور باند دوم بیرجند به قائن است که تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   رژه روز ارتش در خراسان جنوبی به‌صورت خودرویی برگزار می‌شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها