افزایش ۶۳.۶ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در نیمه نخست امسال در خراسان جنوبی ۶۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۴ هزار و ۴۶۴ پرونده قاچاق کالا و ارز به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شد که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۷۲۷ پرونده بوده است.

علی محدثی نژاد افزود: ازپرونده‌های وارده بخش قاچاق کالا و ارز ۴ هزار و ۴۳۳ پرونده مختومه شده که متهمان به پرداخت ۲ هزار و ۶۶۱ میلیارد و ۹۱۱ میلیون جزای نقدی محکوم شدند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی بیشترین تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز را حمل کالا‌های با موضوع قاچاق، ورود و خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی و تغییر وسیله نقلیه به صورت نامتعارف برای قاچاق کالا از جمله سوخت عنوان کرد.

محدثی نژاد گفت: در بخش کالا و خدمات نیز در نیمه نخست امسال هزار و ۲۲۰ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که از این تعداد هزار و ۲۰۹ پرونده مختومه و متهمان به پرداخت ۱۶۶ میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند

وی از کاهش ۴۹.۸ درصدی پرونده‌های وارده در این بخش در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: این رقم در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۴۳۵ پرونده بوده است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی افزود: بیشترین فراوانی پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات به عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارائه فاکتور اختصاص دارد.

وی تعداد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات در بخش دارو و درمان در این مدت را ۲۴۳ پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۴۲ پر ونده مختومه شده و متهمان به پرداخت هفت میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

بیشتر بخوانید   نیروهای کارآمد بسیج صنعت برق خراسان جنوبی در عرصه های جهادی حضور مستمر دارند

محدثی نژاد با اشاره به کاهش ۲۷.۹ درصدی پرونده‌های وارده در این بخش گفت: این پرونده‌ها در مدت مشابه پارسال ۳۳۷ پرونده بوده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها