پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در خراسان جنوبی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

به گزارش “پیام خاوران” هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان جنوبی و مدیر کل ستاد احرایی فرمان امام خمینی( ره ) در استان به منظور بررسی اقدامات مشترک ویژه اهالی رسانه دیدار و گفتگو کردند.

سیدمجتبی موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در این جلسه به تشریح بخشی ازاقدامات و خدمات این مجموعه در استان پرداخت و توضیح داد: در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بنیادهای مختلفی از جمله بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد احسان و ستاد پیشرفت و آبادانی فعالیت دارد.

وی در ادامه به برخی اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و توضیح داد: حدود سه هزار میلیارد تومان تاکنون در خراسان جنوبی خدمات ارایه کرده است. در بخش تسهیلات قرض الحسنه و اشتغال از سال ۹۷ تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان در استان پرداخت  شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: تلاش می شود تا امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خُرد در استان پرداخت کنیم و این تسهیلات توسط ۳۰ تسهیل گر و مجری در هر شهرستان پرداخت می شود.

موسوی ادامه داد: در زمینه خدمات عام المنفعه بیش از  ۱۵۰ مدرسه در استان احداث کرده ایم و از سال گذشته تاکنون نیز دو خوابگاه دانشجویی در استان افتتاح شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، ساخت خانه عالم   بیمارستان ، احداث ۱۴ درمانگاه، آب رسانی به ۱۶۰ روستا و تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار یتیم از دیگر خدمات این ستاد در استان بر شمرد.

موسوی با اشاره به این که حدود ۳۰ هزار نفر در خراسان جنوبی متقاضی کار هستند، افزود: این امکان وجود دارد که در یک برنامه سه یا ۴ ساله شاهد کم شدن میزان بیکاری در استان باشیم . این موضوع در  تفاهم نامه ای با استانداری خراسان جنوبی پیگیری می شود تا با ایجاد اشتغال در  زمینه هایی مانند صنایع، معادن،فولاد، کشاورزی و … استان بدون بیکار محقق شود.

بیشتر بخوانید   27 هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی به نام‌های حضرت مهدی (عج) نامگذاری شدند

در ادامه “محمود حیدری” مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی گفت: مشکلات اقتصادی کشور، درسال های اخیر دامن‌گیر رسانه های استان نیز شده است اما برای انعکاس عملکرد نظام به حفظ نیروهای با تجربه نیاز است در حال که متاسفانه خروجی نیروی انسانی از حوزه رسانه ها زیاد است.

وی حمایت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و اجرای برنامه های مشترک برای اصحاب رسانه را خواستار شد.

به گفته وی برای حفظ رسانه ها همه ارگان ها باید کمک کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها