تکمیل طرح‌های آبرسانی روستایی خراسان جنوبی،نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات

به همت قرارگاه شهید ناصری و با کمک شرکت آبفا در خراسان جنوبی طرح آبرسانی به روستا‌های مرزی کلید خورد که تکمیل آن با کمبود اعتبار مواجه شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار تناکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی در کشور برای حل تنش های آبی برنامه‌ریزی کلی شد که استان ما از این امر مستثنا نیست.

وی افزود: در مرحله اول برای استان ما آبرسانی به ۴۹ روستا برنامه‌ریزی شد که قرارگاه ما بحث آبرسانی به ۵۶ روستای مرزی در استان را قبول کرد و تاکنون ۱۷۰ کیلومتر راه را برای حفر کانال آماده سازی کرده ایم و لوله گذاری شده است.

تناکی بیان کرد: از میان ۵۶ روستا، کار عملیاتی ۶ روستا به پیشرفت ۹۷ درصدی رسیده است و باقی روستا‌ها نیز پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصدی دارند و اگر مشکلات اعتباری پیش نمی‌آمد می‌توانستیم در همین هفته پایان طرح را اعلام کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون اعتبار کافی برای تهیه مخازن، دستگاه پمپاژ، دستگاه قالب بندی و دیگر تجهیزات را نداریم و ناچاراً به سمت مرحله دوم رفته و در حال پیگیری برای تأمین لوله هستیم و امیدواریم که با پیگیری و همکاری شرکت آبفا تا پایان سال ۱۴۰۳ هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری در استان بدون آب نباشد.

وی عنوان کرد: همچنین جدای از این طرح، در مورد خشکسالی و بحث سد و بند‌ها نیز، هم اکنون کار احداث بیش از ۱۷ بند آبی در استان در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در خراسان جنوبی گفت: ما در ۴ شهرستان مرزی استان مسئولیت امنیتی داریم و می‌توان گفت مرز‌های ما جزو امن‌ترین مرز‌های کشور هستند و کمک به محرومین و آبادانی منطقه یکی از راه‌های کمک به امنیت مرز و جلوگیری از مهاجرت افراد است.

بیشتر بخوانید   تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار حلقه انواع تایر رادیال سواری در کویرتایر

وی افزود: همچنین در مورد ساخت کلاس درس مدارس، ایجاد ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی و کمک به ساخت خانه‌های محرومین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و موارد دیگر که ۱۱ مورد می‌شود، تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است که باید به تهران رفته و به قرارداد نهایی تبدیل شود.

تناکی بیان کرد: همچنین طی سال‌های قبل ۴ بیمارستان صحرایی بزرگ در چهار شهرستان مرزی استان ایجاد کرده‌ایم ولی در کل در مورد بحث بهداشت و درمان نیز با شناسایی افراد در روستا‌ها به عنوان رابط عمل کرده و رایزنی‌های لازم برای انتقال افرادی که نیاز به دریافت خدمات درمانی دارند را به مرکز استان و یا شهر‌های دیگر انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها