۴۳ سایت ارتباطی در روستاهای خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پانزدهم مهر، روز روستا و عشایر در مجموع ۴۳ سایت اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده‌ است.

به گزارش  “پیام خاوران “مصطفی بهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : از این تعداد ۱۸ سایت جدید احداث شده که مجهز به فناوری نسل ۲، ۳ و ۴ همراه است و پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را در ۳۳ روستا برقرار کرده‌اند.

وی گفت: مابقی یعنی ۲۵ مورد، ارتقای فناوری سایت‌های تلفن همراه موجود در روستاها بوده که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را برای ۲۸ روستا فراهم کرده‌ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع ۶۱ روستای استان با اعتبار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌ است.

وی با بیان اینکه پنج هزار خانوار در روستاهای استان از مزایای اینترنت پرسرعت برخوردار شدند گفت: تاکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

بهی عنوان کرد: توجه و توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و کم برخوردار از اولویت‌های دولت سیزدهم است که در همین راستا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تلاش می‌کند تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تا پایان امسال از این خدمت بهره‌مند سازد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری ۴۴ پروژه ارتباطی با اعتبار بیش از هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال در استان اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: اردیبهشت امسال ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی با حضور مجری طرح USO در استان مصوب شد که تاکنون ۲۶ کیلومتر آن اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید   تمهیدات لازم برای پیشگیری از احتمال وقوع پیک هشتم کرونا در استان انجام شود

وی با اشاره به تامین اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی این پروژه از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با اجرای این ۲۶ کیلومتر فیبر نوری در مسیر ارتباطی نهبندان – چهارفرسخ توسط شرکت مخابرات استان، یک مرکز تلفن روستایی و ۶ سایت تلفن همراه به شبکه امن و پایدار فیبر نوری متصل شده‌ است.

بهی تصریح کرد: این اقدام بر کیفیت ارتباطات ۶ روستا با جمعیت بیش از ۵۰۰ خانوار تاثیر بسزایی داشته است.

منبع : ایرانا

انتهای پیام /۱۸۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها