۲ هزار و ۱۰۰ مددجو کمیته امداد در خراسان جنوبی خودکفا شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ مددجو کمیته امداد استان در ۲ سال اخیر با تسهیلات اشتغالزایی به خودکفایی رسیدند که جشن خودکفایی و توانمندسازی آنها به زودی برگزار می‌شود.

به گزارش“پیام خاوران” جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست گروه کاری اشتغال حمایتی خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش ما این است که با پرداخت تسهیلات حمایتی، جامعه هدف توانمند شود.

وی افزود: در سال جاری ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال حمایتی توسط سه دستگاه متولی در استان پرداخت می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این تسهیلات توسط سه دستگاه حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با تعهد اشتغالزایی ۹ هزار نفر در حال پرداخت است.

وی بیان کرد: از مجموع ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی استان، هفت هزار میلیارد ریال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به جامعه هدف پرداخت خواهد شد.

اشرفی به همراهی بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات حمایتی اشاره کرد و افزود: سال گذشته بانک‌های استان رتبه پنجم کشور را در پرداخت تسهیلات حمایتی کسب کردند و امیدواریم در سال جاری نیز این همراهی وجود داشته باشد تا شاهد جذب حداکثری تسهیلات باشیم.

وی تصریح کرد: رسته‌های شغلی مزیت‌دار استان شناسایی شده و تلاش ما این است که مشاغل جدید در این رسته‌ها ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی را به جامعه هدف پرداخت کردیم که برای هزار نفر شغل ایجاد شده و بیشترین اشتغال در بخش خدمات بوده‌ است.

محمد عرب از خودکفایی ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار مددجو زیرپوشش کمیته امداد در ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: آبان امسال جشن خودکفایی این مددجویان در قالب جشن “بلندای همت” و با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید   سرمایه گذاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در پروژه های عام المنفعه خراسان جنوبی

وی بیان کرد: اصولی‌ترین روش فقرزدایی آموزش، مهارت آموزی، توانمندسازی محرومان و ایجاد اشتغال است که به خوبی در کمیته امداد در راستای توانمدسازی مددجویان دنبال می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/182

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها