چرا بطری‌های PET بهترین انتخاب برای صنعت نوشیدنی است

استفاده از بطری پت در صنعت نوشیدنی بسیار رایج است و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد نوشیدنی‌های مختلف در کشور ما با استفاده از بطری‌های پت بسته‌بندی شده و عرضه می‌شوند

به گزارش « پیام خاوران » استفاده از بطری پت در صنعت نوشیدنی بسیار رایج است و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد نوشیدنی‌های مختلف درکشور ما با استفاده از بطری‌های پت بسته‌بندی شده و عرضه می‌شوند ؛ اما چرا بطری‌های PET بهترین انتخاب برای صنعت نوشیدنی است و چگونه این پریفورم را از سایر پلاستیک‌ها تشخیص می‌دهند؟

مزایا پریفورم پت نسبت به محصولات دیگر چیست و چرا استفاده از آن به صورت چشمگیری گسترش یافته است؟ آیا استفاده زیاد از بطری پت برای بسته‌بندی نوشیدنی‌های مختلف برای سلامتی انسان‌ها مضر است؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوالات هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا بطری‌های پت برای سلامتی انسان‌ها مضر هستند؟

در مرحله اول شما باید بدانید که آیا استفاده از بطری‌ها پت برای سلامتی انسان‌ها خطراتی دارند و چرا بطری‌های PET بهترین انتخاب برای صنعت نوشیدنی است؟

پلاستیک پت، یکی از ماده‌های پلیمری است که از نفت خام تهیه می‌شود. استفاده از آن برای بسته‌بندی محصولات غذایی و غیر غذایی بسیار ایمن است. این پلاستیک توسط سازمان غذا و دارو ایالت متحده FDA و نهادهای نظارتی مشابه آن در سراسر جهان تایید شده است. به طوری که استفاده از آن در مجاورت مواد غذایی و نوشیدنی هیچ گونه خطراتی را به دنبال ندارد. لذا شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی لمس کرده و برای بسته‌بندی نوشیدنی‌های مختلف استفاده نمایید.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم در مورد استفاده از پریفورم پت این است که ترکیبات شیمیایی این ماده پلیمری با مواد غذایی داخل آن ترکیب شده و یک ماده سمی را ایجاد کند. در این خصوص FDA تحقیقاتی را انجام داده است و در آن به این نتیجه رسیده است که بطری‌های پت اجزای پلاستیکی و سایر مواد ترکیبی و شیمیایی خود را به محتوای درونی بطری انتقال نمی‌دهند. لذا شما از این بابت نگران نباشید و از آن‌ها برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید   ترکیب جوهر نمک با وایتکس چه خطراتی دارد؟

در واقع پریفورم‌های پت استانداردهای لازم را برای بسته‌بندی محصولات غذایی، نوشیدنی، دارویی، پزشکی و غیره دارند و در این خصوص بار‌ها و بار‌ها مورد آزمایش‌ و مطالعات گسترده سازمان‌های مختلفی در سراسر جهان قرار گرفته است.

مزایا و فواید استفاده از پریفورم پت برای تولید بطری‌های نوشیدنی

با توجه به این که در حال حاضر اکثر ظروف نوشیدنی‌های مختلف، ظروف پت است. به همین دلیل می‌توان دریافت که این ماده نسبت به سایر روش‌ها، اقتصادی‌تر و کیفیت بیشتری دارد. آشنایی در مورد مزایا و معایب ظروف جار به شما کمک می‌کند تا به جواب چرا بطری‌های PET بهترین انتخاب برای صنعت نوشیدنی است، برسید.

  1. شما در بسته‌بندی نوشیدنی‌های مختلف با ظروف پت می‌توانید میزان انرژی بیشتری را نسبت به سایر روش‌های بسته‌بندی ذخیره نمایید. این انرژی در واقع همان سوخت‌های فسیلی و منابع آبی هستند که در حال حاضر صرفه‌جویی در آن‌ها به عنوان یکی از مسائل مهم جهانی تبدیل شده است. همچنین شما در این روش می‌توانید منابع اولیه کمتری را استفاده نمایید.
  2. شما ظروف پت را می‌توانید خیلی راحت با دست باز و بسته کنید. در حالی که درب آن‌ها کاملا سفت و محکم هستند و در مراحل تولید و بسته‌بندی، نوشیدنی‌های درون خود را به بیرون نمی‌ریزند.
  3.  یکی از مزایا استفاده از ظروف پت برای بسته‌بندی نوشیدنی‌های مختلف این است که قیمت آن‌ها بسیار ارزان است. به طوری که شما با صرف هزینه کم می‌توانید محصولات زیادی را بسته‌بندی نمایید.
  4. پریفورم‌های پت مشخصات زیست تخریب پذیری دارند. به طوری که اگر به مدت ۲ سال زیر خاک بمانند ۳۰ درصد از حجم کل خود را از دست می‌دهند. در حالی که برای تجزیه کامل آن‌ها نیاز به ۳۰۰ سال زمان لازم دارید. به همین دلیل بازیافت آن‌ها و استفاده از بطری‌های پت به عنوان مواد اولیه در صنایع دیگر می‌تواند راه‌حلی اقتصادی و زیست‌محیطی باشد.
  5.  بازیافت ظروف جار پت به صنایع پتروشیمی کمک می‌کند تا آن‌ها در تهیه و تولید مواد اولیه صرفه‌جویی نمایند.
  6.  کسانی که از محصولات بازیافت شده ظروف پت استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که گرانول‌های پت، ظروف مختلف تهیه می‌کنند، هزینه کمتری را پرداخت می‌نمایند. به طوری که شما در آن می‌توانید گازهای گلخانه‌ای کمتری را وارد جو زمین کنید.
  7.  در تولید پریفورم‌های پت از فلزات سنگین استفاده نمی‌کنند. لذا تاییدیه سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است.
  8.  حمل و جابجایی ظروف پت بسیار آسان است و شما می‌توانید آن‌ها را خیلی راحت با دست جابجا کنید.
  9.  تنوع محصولات ظروف پت بسیار زیاد است و شما می‌توانید آن‌ها را در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار کنید.
  10.  انعطاف‌پذیری پریفورم‌های پت بسیار بالا است و می‌توانید آن‌ها را خیلی راحت با دست خود فشرده نمایید.
  11.  یکی از مزایا استفاده از ظروف پت این است که آن‌ها شکننده نیستند و شما می‌توانید آن‌ها را خیلی راحت استفاده نمایید.
  12.  در تولید ظروف پت برای بسته‌بندی نوشیدنی‌های مختلف از موادی نظیر اکسید آنتیموآن غیرفلزی استفاده می‌کنند که برای سلامت انسان هیچ گونه خطری ندارد.
  13. شما با کمک پریفورم‌ها می‌توانید انواع ظروف IML را طراحی و تولید کنید که نقش زیادی در برند‌سازی محصولات شما دارند.
  14.  با توجه به این که ظروف پت بسیار ایمن و سالم هستند؛ اما شما آن‌ها را نباید در مجاورت نور مستقیم آفتاب قرار دهید و آن‌ها را داغ نمایید؛ زیرا در این حالت مواد شیمیایی پریفورم‌ها به سرعت با محتویات درون خود ترکیب شده و واکنش نشان می‌دهند.
  15.  از یخ‌زدگی بیش از حد ظروف پت جلوگیری کنید؛ زیرا این کار باعث شکنندگی بطری‌های نوشیدنی پت می‌شود.
بیشتر بخوانید   ویتامین ها و مکمل هایی که نباید با یکدیگر مصرف شوند

مشخصات و و یژگی پریفورم‌های پت در بسته‌بندی نوشیدنی‌ها

در حال حاضر برای بسته‌بندی نوشیدنی‌های مختلف از پلاستیک‌های زیادی استفاده می‌کنند که هر کدام از آن‌ها مشخصات فیزیکی و شیمیایی متفاوتی دارند. حال شما برای این که به بطری پت نوشیدنی خود پی ببرید باید به هنگام خرید به اعدادی که بر روی آن حک شده است، دقت نمایید. در صورتی که عدد حک شده بر روی بطری نوشیدنی‌ها ۱ و ۲ باشد در این می‌توان دریافت که برای تولید این بطری‌ها از بهترین مواد پریفورم پت استفاده شده است.

حال اگر عدد ۷ بر روی آن‌ها حک شده باشد نشان می‌دهد که این بطری‌ها از مواد بازیافتی تهیه شده است و خرید آن‌ها برای صنعت نوشیدنی و غذایی توصیه نمی‌شود.

جهت خرید محصولات پت به شما توصیه می‌کنیم از تولیدکنندگان معتبر آن در کشور مانند شرکت اکوپت کمک بگیرید تا به شما این فرصت را بدهد تا بهترین و خلاقانه‌ترین پریفورم‌های پت را برای محصولات خود تهیه نمایید.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها