فعال شدن ۱۱ واحد صنعتی و ۱۵ معدن راکد خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فعال شدن ۱۱ واحد صنعتی و ۱۵ معدن راکد استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” حامد آریافر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی ۷۷۵ معدن و ۵۵۳ واحد صنعتی دارد و ۱۴ هزار فرصت شغلی در صنعت، ۱۳ هزار فرصت شغلی در معادن و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در اصناف و خدمات ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از راه‌اندازی شهرک طلا و مس استان در چند سال آینده خبر داد و گفت: نبود زیرساخت‌های آب و برق، دو معضل معادن به‌ویژه معادن طلای استان است که تلاش می‌شود از پساب فاضلاب در تأمین آب صنایع استفاده شود.

وی افزود: معادن سنگ استان نیز برای صادرات مشکل حمل‌ونقل دارند که امیدواریم با بهره‌برداری از راه‌آهن استان این مشکل رفع شود.

آریافر عنوان کرد: از آغاز امسال ۱۱ واحد صنعتی و ۱۵ معدن راکد استان فعال شدند و سرمایه‌گذاری در بخش معادن استان نیز بیش از ۷ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: ۳ معدن طلای کودکان، هیرد و شادان دارای کارخانه فرآوری طلا در کنار معدن خود هستند و شمش طلا تولید می‌کنند و طی چند سال آینده شهرک طلا و مس در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود تا طلای تولیدی در خراسان جنوبی خارج نشود و در خود استان تبدیل به مصنوعات طلا و مس شود تا اشتغال در این بخش افزایش یابد.

آریافر افزود:  تنها ۶ درصد از اکتشافات معدنی خراسان جنوبی تاکنون، تبدیل به معدن و عملیات استخراج شده و هنوز ۹۴ درصد اکتشافات معدنی، مراحل تکمیلی خود را طی نکرده‌اند تا زمینه استخراج آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   احیای ۱۴ معدن در استان خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها