پیام تسلیت رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در پی درگذشت دکتر “محمدرضا راشدمحصل”

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی طی پیامی درگذشت دکتر “محمدرضا راشدمحصل” استاد برجستۀ زبان و ادبیات فارسی کشور را تسلیت گفت.

به گزارش “پیام خاوران” محمدمهدی ایزدخواه، رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی طی پیامی درگذشت دکتر “محمدرضا راشدمحصل” استاد برجستۀ زبان و ادبیات فارسی کشور و دانشگاه فردوسی مشهد را به جامعه نخبگان، دانشگاهیان و مردم خراسان جنوبی و خاندان محترم راشد محصل تسلیت گفت.

در متن پیام ایزدخواه آمده است: خبر درگذشت استاد گرانقدر دکتر محمدرضا راشد محصل این استاد فرهیخته، مردم‌دار و اسطوره‌ای از جنس شرافت، صداقت، مردانگی و آزادگی موجب تألم و اندوه فراوان اینجانب گردید.

نقش و تأثیر غیرقابل انکار این استاد فرزانه و ستون ادب و فرهنگ در کشور، تلاشگر و خستگی‌ناپذیر در پرورش شاگردان برجسته و تلاش سربلندی ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست. فقدان این دانشمندان بزرگ را به خاندان شریف راشد محصل، جامعه علمی و دانشگاهی کشور و بویژه نخبگان این سرزمین تسلیت عرض می‌نمایم.

از خدای بزرگ برای آن استاد فقید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و جامعه علمی و پژوهشی کشور صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

امید اینکه دانش ورزی، وسعت نظر و خلق و خوی لطیف و مثال زدنی این شخصیت های کم نظیر به عنوان میراث دانشگاهی ایران همواره پیش رویمان باشد و با الگوپذیری از این استاد فرهیخته زمینه اعتلای میهن اسلامی مان فراهم گردد.

شایان ذکر است: دکتر راشد محصل کتاب‌هایی همچون آذرخش دیرپای سهروردی، پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی، داستان گشتاسپ در دو نگاه، شاهنامه پژوهی، خیام شناخت، عطارشناخت، از شوکتی تا دولتی، چون من در این دیار، شاهنامه جلوه گاه روح ملی، نام شناخت توصیفی منظومه های دینی فارسی، فرهنگ خرد در شاهنامه، گزیده حدیقه سنایی با شرح و توضیح، نشانه شناسی ادبی در کاربرد قرآن و حدیث، تاریخ فرهنگ و آموزش نوین در بیرجند، داستان گشتاسب در دو نگاه (پیکره شناسی و دریافت های اجتماعی) و ده‌ها مقاله علمی در حوزه های حماسه پژوهی، عرفان و حکمت اسلامی و … منتشر کرده بود.

بیشتر بخوانید   اصلاح الگوی مصرف برق خانگی نیاز به یک کار فرهنگی ملی است

همچنین بنیاد نخبگان استان این افتخار را دارد که در سال ۱۳۹۷ مراسم تکریم و تقدیر از زحمات و تلاش های فرهیختگان خاندان شریف و معظم راشد محصل را برگزار نماید.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها