جشنواره زرشک(۱)|برگزاری جشنواره ملی زرشک از ۲۹ مهرماه تا ۳ آبان ماه در خراسان جنوبی

دبیر جشنواره ملی زرشک و رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: جشنواره ملی زرشک از ۲۹ مهرماه تا ۳ آبان ماه در شهرستان‌های قاینات، بیرجند و سایر شهرستان‌ها با حضور چهره‌های اقتصادی، سیاسی،کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران” غلام‌حسین حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره ملی زرشک با شعار “زرشک خراسان جنوبی برای همه جهانیان” از ۲۹ مهرماه تا ۳ آبان ماه در شهرستان‌های قاینات، بیرجند و سایر شهرستان‌ها و با حضور چهره‌های اقتصادی، سیاسی،کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون استان خراسان جنوبی گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره ملی ۳۰ مهرماه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی قاین همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، نمایشگاه جانبی، از جشنواره تا جشنواره و … برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته افتتاحیه در شهرستان زیرکوه برگزار شد، عنوان کرد: خراسان جنوبی از نظر سطح زیرکشت و تولید زرشک بی دانه در جهان رتبه اول را دارد و زرشک قدمت ۲۵۰ ساله در این استان دارد و با شرایط اقلیمی و اکولوژی این ناحیه سازش یافته و خشکسالی‌های طولانی و پیاپی را تحمل می‌کند.

حسینی معرفی زرشک به ایران و جهان، ایجاد شور، نشاط، امید و انگیزه در بین مردم استان به خصوص زرشک‌کاران، حوزه‌های وابسته به تولید زرشک، ایجاد انگیزه در مسئولان دولتی و بخش خصوصی و تعاونی کشور را اهداف برگزاری همایش برشمرد.

رئیس اتاق تعاون استان خراسان جنوبی ادامه داد: تثبیت نقش هویتی زرشک در معرفی استان، تقویت بازار فروش، صادرات، ایجاد ارزش افزوده با رویکرد استفاده از ظرفیت بخش‌های‌ اقتصادی، نمایشگاه‌های محصولات غذایی داخلی و خارج، استفاده از ظرفیت بسته بندی و برندسازی  بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و تقویت صنعت بسته بندی با استفاده از تکنولوژی روز و… از دیگر اهداف برگزاری همایش است.

وی کمک به تولیدکنندگان در فرآوری محصول در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت، ایجاد انگیزه در تولیدکننده جهت استفاده از روش‌های نوین تولید زرشک، ایجاد زمینه مناسب تشویق و ترغیب سرمايه‌گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی جهت فعالیت و ورود سرمایه به بازار زرشک در استان، ایجاد کارگاه‌های فرآوری، سردخانه و صنایع تبدیلی را از دیگر اهداف برگزاری همایش دانست.

بیشتر بخوانید   ارتش در استقرار نظام، ایجاد امنیت پایدار و توسعه کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد

حسینی با اشاره به ضرورت‌های ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره ملی زرشک جهت پیگیری امور آن در استان  افزود: نقش آفرینی و میدان داری بخش خصوصی با هدف مردمی‌سازی دولت، همراه کردن ساختارهای ملی با توجه به ظرفیت‌های فراوان خراسان‌جنوبی در دولت محترم و سایر قوا و توجه به سه رکن اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای، علمی و نوآوری در برنامه‌های جشنواره زرشک از دیگر رویکردها در برگزاری این همایش است.

رئیس اتاق تعاون استان خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته میز توسعه صادرات با هدف راه‌اندازی صادرات، بازاریابی داخلی  و خارجی، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی مواد غذایی در اتاق بازرگانی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها