تکمیل زنجیره‌های ارزش معدن از اولویت‌های خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی از آمادگی این استان برای احداث شهرک تخصصی طلا خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری بر ذخایر معدنی و تکمیل زنجیره‌های ارزش معدن از اولویت‌های خراسان جنوبی است.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت در دیدار مدیرعامل گروه بین المللی آباد راهان پارس در تهران، افزود: خراسان جنوبی به جهت حجم ذخایر و تعدد محدوده‌های معدنی طلا از استان‌های زرخیز کشور است.

وی گفت: نیمه نخست سال جاری ۴۸۴ هزار تن کانسنگ طلا از معادن استان استخراج شده که عددی قابل تامل است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور و فعالیت در این استان ادامه داد: شادان، هیرد، ماهرآباد، گودکان، خونیک، خدا آفرید و جانجا از معادن طلای فعال استان است.

وی گفت: با توجه به ذخایر شناسایی شده در طرح تحول زمین شناسی استان، احتمال افزایش این محدوده‌ها و معادن وجود دارد.

قناعت تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های متولی به همکاری و همراهی با سرمایه‌گذاران مکلف شده‌اند که شرایط را برای آنها تسهیل کنند.

در این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، درخصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج و فرآوری طلا در خراسان جنوبی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین جلسه پیگیری و بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

قناعت در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، آخرین وضعیت پروژه راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی را جویا شد.

خیرالله خادمی هم طی گزارشی جامع، از اقدامات انجام شده در وزارت راه و شهرسازی همچنین روند تامین مالی پروژه راه آهن استان خراسان جنوبی گفت.

پیگیری روند تکمیل و اجرای باندهای دوم راه‌های استان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید   محدودیت‌های ترافیکی مراسم 12 بهمن در بیرجند اعلام شد

پیشرفت فیزیکی مطلوب این پروژه‌ها و دقت نظر استان در سرعت اجرا و کیفیت کار از مواردی بود که در این گفت و گوها مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها