علت بوی نامطبوع در بیرجند اعلام شد|خطای انسانی و استفاده بیش از حد از ترکیبات شیمیایی

فرماندار بیرجند با اشاره به علت بوی نامطبوع گاز شامگاه یکشنبه در این شهر گفت: اشتباه در فرمول تولید کارخانه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی نزدیک شهر بیرجند علت بوی نامطبوع منتشر شده بود.

به گزارش “پیام خاوران”، علی فاضلی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شامگاه یکشنبه در منطقه شمال شهر بیرجند بوی نامطبوعی از گاز منتشر شده بود که موجب نگرانی ساکنان این منطقه شده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد نقص فنی و ترکیدگی لوله یا نشت گازی صورت نگرفته، بلکه ترکیب اشتباه در فرمول تولید کارخانه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی نزدیک شهر بیرجند علت بوی گاز منتشر شده بوده است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه اخطارهای لازم به این واحد تولید هیدروکربن داده شده و در صورت تکرار این موضوع برخورد قانونی خواهد شد، بیان کرد: برخی از تانکرهای حمل گاز مایع نیز در نزدیکی شهر بیرجند پارک می‌کنند که در این راستا اخطارهای لازم توسط پلیس به رانندگان داده شده است.

فاضلی با اشاره به مسمومیت گاز منتشر شده هیدروکربن در بیرجند تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از مسمومیت در این زمینه صورت نگرفته است.

وی به خطرات زیست محیطی اشاره و خاطرنشان کرد: خطر زیست محیطی از این مسئله هنوز گزارش نشده و کارشناسان بهداشت نیز در منطقه ویژه اقتصادی برای بررسی بیشتر مستقر هستند.

مدیر کارخانه مواد سوختی از مردم عذرخواهی کرد

در پی موضوع انتشار بوی نامطبوع گاز در برخی از مناطق سطح شهر بیرجند، مدیر کارخانه  سوختی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، اظهار داشت: عصر روز گذشته بر اثر تعمیر، نگهداری و شستشوی مخازن در واحد پالایشگاهی به منظور بهینه‌سازی و ایمنی تولید و خطای انسانی در ترکیب مواد، منجر به متصاعد شدن بوی میعانات گازی در برخی نقاط مرکز استان خراسان جنوبی شد.

بیشتر بخوانید   آیا انتظار 16 ساله وعده انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی محقق می شود؟

وی گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در سطح واحد و درمنطقه ویژه اقتصادی مشاهده نشده است.

مدیر کارخانه سوختی ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت بوی نامطبوع که سبب نگرانی مردم شده بود، گفت: بوی متصاعد شده ناشی از خطای انسانی و استفاده بیش از حد از ترکیبات شیمیایی در فاز تولید میعانات کارخانه بوده و جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: این کار عمدی نبوده و بار دیگر از همه شهروندان پوزش می‌طلبیم.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها