زلزله هیچ خسارتی به تأسیسات گازرسانی نهبندان وارد نکرده است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه زلزله دیروز ظهر در شهر شوسف شهرستان نهبندان هیچ گونه خسارتی به تأسیسات گازرسانی مناطق زلزله‌زده وارد نکرده است، از آمادگی لازم نیرو‌های این شرکت برابر هرگونه حوادث غیر مترقبه خبر داد.

به گزارش« پیام خاوران »، رحمان محمودی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ۵ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری دهستان عربخانه بخش سرداران شهر شوسف در شهرستان نهبندان، فراخوان حضور نیرو‌های امدادی و تعمیراتی اداره گاز شهرستان نهبندان به منظور بررسی و اطلاع‌یابی از میزان آسیب دیدگی احتمالی تأسیسات و ایجاد آمادگی لازم انجام شد.

وی ادامه داد: در بررسی و ارزیابی‌های صورت پذیرفته در مناطق زلزله‌زده مشخص شد، با توجه به وجود زیرساخت‌های مطلوب، خوشبختانه هیچ گونه خسارتی به تأسیسات گازرسانی وارد نشده و جریان گاز بدون قطعی در مناطق زلزله‌زده پایدار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به وقوع چند پس لرزه در این مناطق نیرو‌های امدادی و تعمیراتی اداره گاز شهرستان‌های سربیشه و نهبندان، همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی با تأکید بر حفظ آمادگی نیرو‌ها و تجهیزات لازم در زمان بحران گفت: با توجه به سابقه وقوع زمین لرزه در استان و غیر قابل پیش‌بینی بودن آن، حفظ آمادگی نیرو‌ها و پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی مهمترین برنامه اجرایی در مدیریت صحیح بحران خواهد بود.

محمودی با تأکید بر رعایت تمام نکات ایمنی در راه‌اندازی و سایل گاز سوز با توجه به فرا رسیدن فصل سرد از تمام هم استانی‌ها به ویژه مشترکین ساکن در مناطق نزدیک به کانون زلزله درخواست کرد تا در اسرع وقت نسبت به کنترل اتصالات گاز و دودکش وسایل گازسوز خود اقدام کنند.

گفتنی است در ساعت 12:43 دقیقه سه شنبه ۹ آبان ماه، زلزله‌ای با بزرگی پنج ریشتر در حوالی دهستان عربخانه بخش سرداران شهر شوسف نهبندان به وقوع پیوست که خوشبختانه زلزله فوق خسارت مالی و جانی خاصی نداشته و تنها ترک خوردگی‌هایی در سکونت گاه مردم مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید   بانک کشاورزی خراسان جنوبی 290ميلياردريال وام ازدواج پرداخت کرد

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها