دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در 105 مدرسه خراسان جنوبی برگزار شد

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس از نیمه مهرماه آغاز و در 105 مدرسه این استان در حال برگزاری است. 

به گزارش “پیام خاوران”، مجتبی ابوالقاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ملی دادرس در سال جاری به صورت حضوری و در 105 مدرسه برگزار می‌شود گفت: این طرح برای دانش آموزان متوسطه اول (هفتم، هشتم و نهم) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طی این آموزش‌ها یک هزار و 500 نفر دانش آموز در استان، آموزش‌های مربوط به طرح دادرس شامل امداد و کمک‌های اولیه احیای قلبی ریوی، آتل بندی و بانداژ، حمل مصدم و چادرزنی، اطفای حریق، پناهگیری و خروج اضطراری را به منظور کسب آمادگی جهت مقابله با آسیب‌های ناشی از حوادث سوانح فرا می‌گیرند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این مسابقات در سه مرحله درون مدرسه‌ای، منطقه‌ای و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات تا اواخر بهمن ماه 1402 برگزار می‌شود.

ابوالقاسمی تصریح کرد: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به ویژه دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر تغییر نگرش در خانواده و جامعه در راستای توسعه پایدار در مدرسه و با نظام آموزش و پرورش رشد و نمو می یابند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مرحله تیم‌ها با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی حوزه جوانان هلال احمر استان در مسابقات حاضر و همچنین مسابقات جانبی نیز در کنار این مسابقات برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   اینفوگرافیک | ایران رکورد سالمندی را خواهد زد!

ابوالقاسمی ادامه داد: طرح دادرس هرسال با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از موثرترین طرح‌های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است مسابقات استانی از ابتدای اسفند تا پایان اسفند ماه 1402 خواهد بود.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها