امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل شهرستان‌های درمیان و سربیشه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، گفت: نجاتگران این جمعیت به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های درمیان و سربیشه امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران“محمدعلی کاوسی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در برخی نقاط سیلاب به راه انداخت و باعث خسارت به باغات زرشک در برخی از روستا‌های استان شده است.

وی افزود: طبق گزارش مردمی‌ با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان مبنی بر سیل و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در شهرستان‌های درمیان و سربیشه، نیروهای امدادی در منطقه حاضر شده و امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۱۸ نفر حادثه دیده ارائه خدمت کردند گفت: بارش‌های رگباری، سیل و آبگرفتگی این شهرستان‌ها را درگیر کرده و از ساعات اولیه نجاتگران این جمعیت در حال ارائه خدمات در این منطقه هستند.

کاوسی تصریح کرد: از ساعات اولیه ۳ تیم ویژه سیلاب متشکل  از ۱۰ نفر نیروی عملیاتی با به کارگیری ۳ دستگاه خودروی امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافته‌اند.

وی ادامه داد: در این حادثه تیم‌های عملیاتی با استفاده از ۲ دستگاه موتور پمپ لجن‌کش اقدام به تخلیه آب کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از هموطنان خواست، در صورت وقوع حوادث در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ (ندای امداد و نجات) تماس بگیرند.

بنابر این گزارش، هواشناسی استان خراسان جنوبی نیز ۴۸ ساعت پیش هشدار سطح نارنجی صادر کرد و خبر از وقوع رگبار، رعد وبرق و جاری شدن سیلاب داد.

از بامداد دیروز بارش باران در نقاط مختلف خراسان جنوبی آغاز شده و مناطق روستایی و شهری را در بر گرفته است. بارش‌های پاییزه موجب وقوع سیلاب در روستا‌های فخران زیرکوه، آنیک و نوقند درمیان شد. همچنین سیلاب به باغات زرشک روستا‌های کبودان و همایون شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید   ایجاد ۴۰۲ فرصت شغلی برای نیازمندان در خراسان جنوبی

طبق پیش بینی هواشناسی امروز هم سامانه بارشی در استان فعال است. حجت آباد سربیشه با ثبت ۲۴ میلیمتر در شبانه روز گذشته، بیشترین بارندگی را در سطح استان داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: در پی بارندگی ۲۴ ساعت گذشته خسارت‌هایی به واحدهای دامی، مسکونی، زیرساخت‌ها، باغ‌های زرشک و محصولات کشاورزی گزارش شده است.

محمدعلی آخوندی افزود: بیشترین بارش باران در شهرستان‌های زیرکوه و درمیان و بخش‌هایی از شهرستان بیرجند بوده است.

وی گفت: در پی بارندگی روان‌آب‌ نیز جاری شده که برخی ایل راه‌ها و راه‌های روستایی را تخریب کرده و با توجه به پیش‌بینی ماشین‌آلات، بازگشایی اولیه راه‌ها انجام شده اما نیاز به اقدامات تکمیلی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وقوع صاعقه در شهرستان خوسف گفت: در این حادثه یک خانواده دچار آسیب شدند که پدر خانواده به خاطر شدت سوختگی هنوز در بیمارستان بستری است و سایرین مرخص شده‌اند.

وی افزود: در روستای سرودان زهان از توابع شهرستان زیرکوه سه منزل مسکونی واقع در حریم رودخانه به خاطر وقوع روان‌آب تخریب شد و ۲۰ راس دام سبک هم تلف شدند.

آخوندی گفت: یک نفر در روستای ماسنان شهرستان درمیان گرفتار سیلاب شده بود که توسط نیروهای هلال احمر نجات یافت.

وی با بیان اینکه بازگشایی اولیه راه‌های روستایی و عشایر انجام شده است ادامه داد: برآورد اولیه خسارات بارندگی پس از بررسی‌های میدانی و تکمیلی، اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی تا امشب ادامه دارد و تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی تا صبح فردا در آمادگی کامل هستند.

بیشتر بخوانید   ارسال ۴۰۰ چادر برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها