دشمن همواره مشروعیت نظام را هدف گرفته است/ مشارکت حداکثری در انتخابات، امنیت کشور را تضمین می کند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن همواره مشروعیت نظام را هدف گرفته است گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، امنیت کشور را تضمین می کند.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در دیدار اعضای هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: معاندان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، با شیوه های مختلف برای براندازی نظام برنامه ریزی کردند اما با وجود پشتوانه مردمی، هیچ کدام از این توطئه ها به سرانجام نرسید.

قناعت با بیان اینکه دشمن همواره مشروعیت نظام را هدف گرفته، تصریح کرد: موفقیت نظام در عمر ۴۵ ساله انقلاب و در دوران دفاع مقدس، سازندگی و … همه به لطف همراهی مردم بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برخلاف سنوات گذشته، امسال موضوع انتخابات را از یکم فروردین ماه خیلی زود شروع کردند، گفت: این ورود زودهنگام نشان از اهمیت انتخابات امسال دارد.

قناعت به همراهی مردم با مناسبت های مختلف نظام اشاره کرد و اظهار داشت: آن چه به طور دقیق این همراهی را ثابت می کند و مشارکت مردم را به درستی نشان می دهد، انتخابات است.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در دو سال گذشته، تأکید کرد: با وجود تحریم ها و تحولات عظیم داخلی و خارجی و مقتضیات زمان، دولت سیزدهم اقدامات شاخص و در خور توجهی انجام داده است.

به گفته وی؛ انتخابات اسفندماه امسال، نخستین انتخاباتی است که در دولت سیزدهم برگزار می شود.

استاندار با تأکید بر اینکه برای ما مهم نیست چه کسی رأی می آورد، خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است سلامت انتخابات و بالا بودن درصد مشارکت مردم می باشد.

قناعت متذکر شد: آنچه دشمنان می خواهند، پایین آمدن همین درصد مشارکت مردمی است که مشروعیت نظام را زیر سؤال می برد.

بیشتر بخوانید   برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مجازی "دور از هم" در نوروز 99

به گفته وی؛ تمام تلاش ما در هیئت های اجرایی و نظارت باید بر این نکته متمرکز شود که درصد مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بالا باشد.

وی تأکید کرد: مردم اگر بدانند مشارکت حداکثری در انتخابات، امنیت کشور را تضمین می کند، در حضور پای صندوق های رأی، لحظه ای تردید نمی کنند.

به گفته وی؛ انتخابات پیش رو باید در چارچوب قانون و با رعایت کلیه ضوابط و در عین سلامت برگزار شود.

استاندار به فضای همدلی حاکم بر سران سه قوه اشاره کرد و گفت: این هم افزایی و همراهی اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زده است.

قناعت متذکر شد: این فضای حاکم، بهترین فرصت برای خدمات رسانی به مردم است.

وی از اقدامات دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی هم گفت و تصریح کرد: عقب ماندگی های استان، ناشی از کم کاری های گذشته می باشد و تمام تلاش ما بر این است که این عقب ماندگی را در دولت سیزدهم جبران کنیم.

انتخابات به عنوان مهمترین موضوع در دستور کار استان است

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در استان وجود دارد.

سید محمدرضا طالبی به اقداماتی اشاره کرد که در راستای تأمین زیرساخت ها در شعب اخذ رأی انجام شده و تصریح کرد: کارهای انتخابات طبق موعد قانونی پیش رفته و جلسات لازم برای توجیه و تبیین انتخابات برگزار شده است.

به گفته وی؛ دست اندرکاران انتخابات مکلفند از رأی مردم مراقبت و صیانت کنند.

معاون استاندار گفت: طبق قانون، اخذ رأی فقط به ارائه کارت ملی محدود نیست و افراد می توانند با کارت های شناسایی معتبر، گواهینامه، گذرنامه، شناسنامه و … هم پای صندوق های رأی حاضر شوند.

بیشتر بخوانید   محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در شهرستان بیرجند اعلام شد

طالبی با بیان اینکه تشخیص هویت به صورت برخط و در لحظه در شعب انجام می شود ، اظهار داشت: ثبت کدملی افراد بعد از تشخیص هویت در سامانه انتخابات، از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: بنا به پیگیری های صورت گرفته، شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیرساخت های ارتباطی را در شعب اخذ رأی تأمین می کنند.

به گفته وی؛ تمام تلاش بر این است که مشکلی در روند برگزاری انتخابات پیش نیاید.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی نیز در این نشست با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که انتخابات را لیله القدر نظام عنوان کرده اند، گفت: مقدرات کشور در جریان انتخابات رقم می خورد.

به گفته وی؛ در مجلس شورای اسلامی، قوانین وضع می شود که با سرنوشت نسل های بعد ارتباط دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حساسیت انتخابات پیش رو، اظهار داشت: ورود زودهنگام مقام معظم رهبری به موضوع انتخابات در شروع سال، برخلاف آنچه در گذشته شاهد بودیم، مؤید این مسئله است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان ادامه داد: مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید کردند که کوچکترین اشکال در انتخابات با مشارکت حداکثری ، ضعف نظام، کشور، مسئولان و مردم را به همراه خواهد داشت.

یعقوبی متذکر شد: برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم و بدون هیچ ایرادی، تضمین کننده اقتدار کشور است.

وی تأکید کرد: باید از فرصت هم افزایی خوبی که در دولت مردمی شاهد هستیم، حداکثر استفاده را در برپایی انتخاباتی باشکوه ببریم.

بیشتر بخوانید   شرکت "دان و علوفه شرق" واحدکار نمونه سال 97 خراسان جنوبی

به گفته وی؛ آن چه از اعضای هیئت های اجرایی و نظارت بر انتخابات انتظار می رود، رعایت قانون، انصاف و اصل بیطرفی در برگزاری انتخابات است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها