۲ هزار و ۲۷۵ خدمت دندانپزشکی به مددجویان امداد بیرجند ارائه شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از ارائه ۲ هزار و ۲۷۵ خدمت دندانپزشکی به مددجویان امداد شهرستان بیرجند با همکاری گروه جهادی الکفیل خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد عرب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بالا بودن هزینه‌ خدمات دندانپزشکی ، کمیته امداد استان با ایجاد درمانگاه سیار شهید دکتر سید احمد رحیمی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و گروه جهادی الکفیل و در قالب یک اقدام جهادی و کم سابقه، به متظور ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد شهرستان بیرجند اقدام کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: این خدمات به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، از روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه به مدت ۴ روز در سالن دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت پذیرفت.

عرب با بیان اینکه در این اردوی جهادی بیش از ۱۵۰ پزشک و دندانپزشک به ارائه خدمات رایگان پرداختند، گفت: گروه جهادی الکفیل در زمینه خدمات سطوح یک و دو دندانپزشکی از قبیل جراحی، عصب‌کشی، ترمیم، کشیدن و جرم‌گیری به مددجویان و اقشار نیازمند شهرستان بیرجند ارائه خدمت کردند.

به گفته وی قبل از حضور این گروه جهادی در بیرجند بیش از ۲۵۰۰ نفر با‌ همکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بهداشت دهان و دندان و بینایی سنجی ، غربال‌گری شدند که از این تعداد ۱۰۴۱ نفر خدمت دندانپزشکی گرفتند و در مجموع ۲۲۷۵ خدمت دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: در مدت استقرار این اردوی جهادی علاوه بر خدمات دندانپزشکی خدمات چشم پزشکی هم‌ به مراجعان ارائه شده که ۳۸۶ نفر از خدمات بینایی سنجی استفاده کردند و برای ۲۵۰ نفر هم عینک رایگان تهیه شد.

بیشتر بخوانید   احتمال وقوع سیلاب و رواناب تا ۴۸ ساعت آینده در خراسان جنوبی ادامه دارد

وی تصریح کرد: این اقدام جهادی با همکاری استانداری خراسان جنوبی ، سپاه استان، ارتش، صدا و سیمای خراسان جنوبی ، گروه جهادی الکفیل، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گروه جهادی حاج عبدالله والی و گروه جهادی فاطمه الزهرا صورت پذیرفت.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها