المپیاد آزاد مهارت در خراسان جنوبی با معرفی نفرات برتر برگزار شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی المپیاد آزاد مهارت در دو رشته خراطی و تراش سنگ‌های قیمتی با حضور ۳۲ نفر در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسن کامرانی‌فر در حاشیه این مراسم اظهار داشت:‌ توسعه پایدار بر پایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همیشه مورد تاکید سازمان جهانی یونسکو قرار گرفته که بر همین اساس ترویج مهارت آموزی در روستاهای استان دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی مسابقه المپیاد آزاد مهارت را در دهه فجر رویداد مهمی دانست و افزود: با تلاش و همت کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای این مسابقات به بهترین شکل برگزار شد.

وی هدف از این مسابقات را معرفی نخبگان مهارتی در کشور دانست و ادامه داد: این مسابقات در خراسان جنوبی در رشته‌های خراطی و تراش سنگ‌های قیمتی برگزار شد.

کامرانی‌فر ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۸۰۰ ارائه خدمت در زمینه‌های برق ساختمان، تاسیسات، جوشکاری، نقاشی ساختمان، تعمیر لوازم خانگی، خیاطی و آرایشگری توسط  نیروی‌های جهادگر بخش دولتی و خصوصی این اداره کل انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال ۱۳۶۳ آموزش فنی و حرفه‌ای در مرکز استان آغاز شد گفت: بعد از تأسیس استان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با ۵ مرکز آموزش ثابت و ۳۴ آموزشگاه آزاد به فعالیت‌هایش ادامه داد.

وی افزود: اکنون این اداره کل با داشتن ۱۹ مرکز آموزش دولتی در قالب ۱۲۰  کارگاه ثابت در بخش دولتی و ۱۷۰ آموزشگاه آزاد فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ذخایر و توانمندی‌های معدنی خراسان جنوبی بیان کرد: دپارتمان ملی معدن با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی و پایداری اشتغال فعالان این حوزه در شهرستان نهبندان راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید   آغاز واکسیناسیون کووید ۱۹ برای سالمندان خراسان جنوبی

کامرانی‌فر بیان کرد: آموزش‌های تخصصی دپارتمان گوهرشناسی و گوهر تراشی نیز در شهرستان فردوس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گروه‌های هدف در آموزش فنی و حرفه‌ای در این سال‌ها افزایش پیدا کرده است، افزود: علاقه‌مندان برای کسب آموزش‌های تخصصی برای افزایش مهارت می‌توانند از خدمات مراکز فنی و حرفه‌ای  استان بهره ببرند.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه  بیرجند  نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه بیرجند برای همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای، گفت: امیدوارم در سایه همکاری گامی بسیار مهم برای مهارت اندوزی جوانان خراسان جنوبی برداریم.

نجفی با اشاره به  ظرفیت‌های  برگزاری مجازی دوره‌های مهارت افزایی در دانشگاه بیرجند بیان کرد: با پایان یافتن ویروس منحوس کرونا نیز از ظرفیت‌های موجود می‌توان به بهترین شکل استفاده کرد.

وی از وجود تعامل و نگرش بسیار خوب دانشگاه بیرجند در حوزه مهارت آموزی و کار آفرینی سخن گفت و ادامه داد: در موضوعاتی مانند توسعه مرکز مهارت آموزی دانشگاه، استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه، برنامه‌ریزی آموزشی در بخش مهارت آموزی دانشگاه و ایجاد دپارتمان تخصصی معدن و کشاورزی زمینه همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان وجود دارد.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند با اشاره به برگزاری ۲۴۰ دوره مهارت آموزی در دانشگاه بیرجند ادامه داد: امیدواریم بعد از پاندومی کرونا  دوره‌های حرفه آموزی را به طور حضوری و با استقبال هنرجویان برگزار کنیم.

گفتنی است در رشته المیپاد تراش سنگ‌های قیمتی، علی گرجیان مقدم، سیدعطیه موسوی و حامد خرمی به ترتیب مقام اول و سوم را  کسب کردند. همچنین در رشته المپیاد خراطی نیز آقایان حسین آرگینی، سجاد واقعی و علیرضا ملایی  حائز رتبه اول تا سوم شدند.

بیشتر بخوانید   سردار احمدی: حیات "حاج‌قاسم" هیمنه استکبار را شکست

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها