تنها ۵ درصد تولید کارخانه هبلکس رضوی در خراسان جنوبی استفاده می‌شود

نماینده کارخانه هبلکس رضوی در بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات این مجموعه به ۵ کشور عمان، پاکستان، عراق، قزاقستان و آذربایجان صادر می‌شود گفت: تنها ۵ درصد تولید این کارخانه در صنعت ساختمان استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش “پیام خاوران” سجاد محمدی در بازدید فعالان صنعت ساختمان از غرفه این کارخانه در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته اظهار داشت: برپایی نمایشگاه صنعت ساختمان در خراسان جنوبی سبب ایجاد پیوند بین شرکت‌ها و مدیران می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه می‌توانیم مشکلات را بازگو و با زیرساخت‌هایی که مدیران فراهم می‌کنند شاهد شکل گیری یک صنعت قوی برای استان باشیم.

نماینده کارخانه هبلکس رضوی در بیرجند با اشاره به اینکه درحال حاضر دو مجموعه هبلکس در شهرستان‌های مشهد و بیرجند وابسته به آستان قدس رضوی فعال است افزود: اساس ایجاد این واحدهای صنعتی توسط آستان قدس رضوی حمایت از تولید در مناطق محروم است.

وی با اشاره به مشکلات این کارخانه بیان کرد: در حال حاضر به حدود ۵ کشور عمان، پاکستان، عراق، قزاقستان و آذربایجان صادرات انجام می شود، اما تنها ۵ درصد فروش کارخانه در استان است.

محمدی تصریح کرد: مشکل اصلی این است که متاسفانه خرید جنس بومی پایه گذاری نشده تا افراد بومی استفاده کنند، یعنی جنسی که در خود شهر تولید می‌شود به گونه‌ای باشد که افراد از این محصولات استفاده کنند.

نماینده کارخانه هبلکس رضوی در بیرجند خاطرنشان کرد: ریشه اصلی مشکلات این است که مشاورانی که نقشه‌ها را طراحی می‌کنند به دلیل ارتباطاتی که دارند در نقشه‌های خود اجناس تهران را معرفی می‌کنند و این سبب می‌شود پیمانکار پروژه از آن  جنس استفاده کند.

وی به طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی اشاره و یادآور شد: در این طرح به دلیل نوع سازه‌ای که ایجاد شده نمی‌توانیم فعالیت کنیم زیرا دیوارها به صورت بتنی ایجاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید   تصادف زنجیره‌ای 4 تریلی و یک سواری در محور طبس

محمدی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی فعالیت داریم و محصولاتمان را عرضه می‌کنیم اظهار داشت: در حال حاضر در بحث طرح نهضت ملی در شهرستان زاهدان  برای ۱۷ هزار واحد و در چابهار در ۷ هزار واحد محصولات خود را عرضه می‌کنیم و همچنین در تهران، فارس و مشهد محصولات  کارخانه هبلکس رضوی عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها