۹۶۰ کیلومتر از محورهای استان روکش آسفالت حفاظتی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۶۰ کیلومتر از محورهای استان طی یک سال گذشته با روکش آسفالت حفاظتی تقویت شده گفت: ۶۹ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که از این میزان تاکنون در ۴ نقطه رفع خطر شده است.

به گزارش “پیام خاوران”  اسداله جلال زاده صبح امروز، در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، با تاکید بر مرمت و لکه‌گیری در راه‌های مواصلاتی استان در راستای ساماندهی و تعمیرات تابلوهای محدودیت سرعت و تکمیل تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی اظهار داشت: طراحی، ساخت، جانمایی و نصب تابلو در ۹۱۰ مترمربع از محورهای استان انجام شد. همچنین ۳ هزار و ۳۴۰ کیلومتر خط‌کشی در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری به صورت مستمر انجام می‌شود.

ایجاد راه آسفالت برای ۱۸ روستا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: ۱۴۰ کیلومتر شیب شیروانی، ۱۲ کیلومتر نیوجرسی مفصلی و  ۳ کیلومتر تکمیل روشنایی انجام شده است. روشنایی نقطه‌ای در ۷ نقطه و بیش از ۱۰ کیلومتر روشنایی در دست انجام است.

جلال‌زاده گفت: تعمیر و نگهداری پل‌ها نیز طی مدت یکسال در حوزه احداث، تعمیرات و تعریض ابنیه فنی راه‌ها انجام شده است. در این بازه  ۱۵ دستگاه پل احداث و ۱۴۲ دستگاه تعمیر شده است.

وی یادآور شد: تعریض ابنیه راه‌ها در حوزه حمل و نقل کالا نیز در حال حاضر ۸۰ شرکت، شعبه و نمایندگی حمل و نقل کالا ۳  نماینده و بیش از ۱۰ هزار و ۵۱۱  نفر راننده در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل مسافری نیز ۸۱۵ دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و کرایه سواری و یک هزار و ۴۷۳ نفر رانندگان مسافری  فعالیت دارند که در زمینه جابه‌جایی مسافر نیز بالغ بر ۲ میلیون و ۶۵ هزار مسافر طی یکسال گذشته جابجا شده‌اند.

بیشتر بخوانید   حمل کالاهای اساسی ازبندر چابهار به مقاصد خراسان جنوبی انجام می شود

به گفته وی در حوزه راه روستایی در خراسان جنوبی، ۱۸ روستا با ۸۷۷ خانوار و به طول ۷۶ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۲ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

شناسایی ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در خراسان جنوبی 

جلال‌زاده با اشاره به  شناسایی ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در استان  ادامه داد: از این میزان در کمیسیون ملی، رسیدگی به ۱۰ نقطه مصوب شده که در ۴ نقطه تاکنون رفع خطر شده است.

وی در زمینه سامانه ترددشمار و دوربین‌های نظارتی در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه ۸۰ دستگاه ترددشمار و ۶۳ دستگاه ثبت تخلف سرعت وجود دارد، ادامه داد: ۳۱ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۵ دستگاه  vms و یک دستگاه wim در استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی  با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ باب مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت و ۱۹ باب مجتمع خدماتی‌رفاهی بین‌راهی در حال ساخت است، ادامه داد: ۲۵۰ نفر نیروی راهداری آماده به خدمت در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان مستقر هستند. در این زمینه ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری و ۲۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌‌های استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

جلال‌زاده با اشاره به اینکه رانندگان و راهداری زیرساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، ادامه داد: تابلو و علائم نصب شده و همچنین بهبود وضعیت و ارتقای ایمنی در راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام شده است.

بیشتر بخوانید   ۵۷ اکیپ راهداری در راه‌های خراسان جنوبی فعالیت دارند

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه حرکت کرده و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ مجهز کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها